“מי יענה ליתומים עכשיו מה נשתנה? ‘איפה אבא’, הם ישאלו…”

מאות בני משפחה וחברים מלווים בכוכב השחר למנוחות את עדיאל קולמן הי"ד, שנרצח בעיר העתיקה • רב היישוב: "הוקרבת על מזבח בניינה של ירושלים. עדיאל שלנו - עלם צנוע, ירא ה' עם לב זהב, שכל מי שהכיר אותו לא יכל שלא לאהוב אותו" • שר החקלאות: הנקמה שלנו היא ההתיישבות
חיים טוויל
ג' ניסן התשע"ח / 19.03.2018 12:10

מאות בני משפחה וחברים הגיעו היום (שני) לכוכב השחר כדי ללוות את עדיאל קולמן הי”ד, שנרצח אתמול בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים – בדרכו האחרונה.

שר החקלאות אורי אריאל, אמר הלוויה: “הנקמה שלנו היא ההתיישבות ואני מקווה שנצליח לקדם את הבנייה בירושלים, ביהודה ושומרון ולומר באופן הכי ברור ולהכריע הכרעה ברורה בין הירדן לים תהיה רק מדינה אחת ריבונית. הארץ הזו שלנו קיבלנוה מהקב”ה”.

השר הוסיף: “אנחנו ממשיכים בדרך ארוכה שהתחילה לפני מאה וחמישים שנה ולא מתייאשים”.

רב היישוב כוכב השחר, הרב אוהד קרקובר, ספד לעדיאל: “אתה הוקרבת על מזבח בניינה של ירושלים עיר הקודש. עדיאל שלנו – עלם צנוע, ירא השם עם לב זהב, שכל מי שהכיר אותו לא יכל שלא לאהוב אותו. אדם שחיפש אמת, שתמיד היה תוכו כברו, השאיר אותנו כואבים והמומים.

“מנסים לנשל אותנו מירושלים עיר הקודש. היא הפוכה לגמרי ממה שהרשעים האלו מייצגים. לכן בטוחים אנו שמחשבתם לא תעלה בידם, כי אנחנו חזקים ואנחנו בזכותך, עדיאל, עוד יותר נתחזק. לא יעזור להם שום דבר. כי הקודש והטהרה והאמת והצניעות ינצחו את האכזריות והפראיות ואת השיגעון האכזרי הזה”.

הרב הראשי לישראל, הגר”ד לאו, ספד: “כשאתה שואל אנשים מי היה עדיאל, הם בראש ובראשונה מדברים על שילוב של אישיות עדינה שמדברת בנועם אבל בנחישות, בתקיפות, בצורה ברורה, שהיא יודעת בדיוק מה היא רוצה. אישיות גדולה היה עדיאל.

“אני מנסה להרהר על בחור שעומד לחזור הביתה מעבודה מעיר הקודש ולהתכונן עם הילדים, עם האשה, להכין את הבית לקראת פסח. מי יענה ליתומים עכשיו מה נשתנה? ‘איפה אבא’, הם ישאלו ובצדק. ‘איפה אבא הטוב, אבא האכפתי, אבא האוהב?’.

“‘איפה הבעל?’, תשאל הרעיה. ‘איפה הילד?’, ישאלו ההורים. על שאלת ‘מה נשתנה’ נדע לענות: ‘עבדים היינו’, אבל על השאלה איפה עדיאל לא נדע לענות”.

הרב הראשי הוסיף: “כוכב השחר – זה השחר של גאולת ישראל. אנחנו אומרים לכל מבקשי רעתנו – עם ישראל חי על אדמתו והשחר הזה עלה עולה ויאיר אור לכלל ישראל”.

אימו, יעל קולמן, ספדה לו: “עדיאל החמוד, מה אני עושה כאן בכוכב השחר? מה אגיד על ילד כזה צדיק? בזמן האחרון התקשרת הרבה: ‘-אמא מה נשמע? – וואלה, אצלי לא רע.’

“כשקראו לך עדיאל בלידה, כינו אותך בשם החיבה ‘תכשיט’. היינו רוצים יותר כי כל דבר טוב רוצים יותר. יותר ליהנות מהנעימות שלך. אבל לא. ה’ נתן וה’ לקח. זה היה הזמן שלך. אתה בעולם שכולו טוב. אתה סיימת את השליחות שלך. מהר מדי. כואב מדי. אתה מוקף אור וקדושה”.

האם השכולה הוסיפה: “יש לי פה ילדה שהיא כלה. עוד חודש נחתן אותה בכפר עציון. לא ינצחו אותנו. אתמול בערב החלטנו שאנחנו ממשיכים. אנחנו בוחרים בחיים. זה הדהד בי מהצדקת מרים פרץ. דיברתי איתה פעמיים הבוקר. האור של עדיאל משפיע עלינו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות