חשד להונאת ענק במשרד החינוך: 18 חשודים במרמה בהיקף 20 מיליון ש”ח

18 חשודים, בהם בעלי משרות בכירות במשרד החינוך, עוכבו בחשד שקיבלו כספים במרמה בסכום העולה על 20 מיליון שקלים • החשד, חלקם הצהירו על בדיקות של בחינות שנעשו בשכר, תוך שקיבלו שכר כפול על עבודתם הן ממשרד החינוך והן מחברה חיצונית, אף היא במימון המשרד
חיים טוויל
ג' ניסן התשע"ח / 19.03.2018 10:03

בתום חקירה סמויה: חוקרי משטרה עיכבו החל משעות הבוקר (שני) המוקדמות 18 חשודים, בהם בעלי משרות בכירות במשרד החינוך, בחשד שקיבלו כספים במרמה בסכום העולה על 20 מיליון שקלים.

החקירה הסמויה החלה בחודש ינואר 2018, בעקבות תלונה שהתקבלה ממשרד החינוך בעקבות ביצוע בקרה פנימית, שהעלתה חשדות לאי סדרים חמורים בבדיקת עבודות גמר על ידי החשודים.

במהלך החקירה הסמויה עלה חשד לביצוע עבירות גניבה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד.

עוד עלה, כי החשודים יצרו מערך של בדיקת עבודות גמר ופרויקטים בבתי ספר תיכוניים, אשר הכניסה לכיסם במרמה סכומים מצטברים שהיקפם עולה על 20 מיליון שקלים.

על פי החשד, חלק מן החשודים הצהירו על בדיקות רבות של בחינות בע”פ ובכתב שנעשו בשכר שהתקבל מחברה חיצונית – הממומנת על ידי משרד החינוך, וזאת על חשבון שעות העבודה השגרתיות עליהן גם מקבלים שכר.

עוד עלה החשד, כי אחרים הצהירו על בדיקת נבחנים בעל פה בכמות העולה בהרבה מעל המקובל במהלך שעת עבודה אחת, בגינן קיבלו כספים במרמה.

במסגרת הבקרה הפנימית והחקירה הסמויה עלה חשד נוסף, לפיו מספר חשודים נוספים אף רשמו אדם ממשפחתם כבודק בחינות, וזאת למרות שלא הוכשר ולא הוסמך לכך, ובדרך זו גרפו בהונאה ומרמה מאות אלפי שקלים לכיסם.

“משטרת ישראל רואה בחומרה פגיעה בטוהר המידות באשר הוא, ותמשיך לפעול לחשיפה וחקירה של תהליכים פסולים המתרחשים תוך ניצול עמדות ותפקידים ציבוריים במשרדי ממשלה, במטרה להוציא כספים מקופת המדינה על חשבון משלם המיסים הישראלי שלא כדין”, אומרים במשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות