האמא: “לא נפרדתי ממנו, הנשמה שלו איתנו מאירה ונותנת לנו כוח”

חיים טוויל
|
ג' ניסן התשע"ח / 19.03.2018 09:34
אמו של עדיאל קולמן הי”ד, שנרצח אמש בפיגוע דקירה: ‘”עדיאל היה ילד מיוחד. ‘קראנו לו ‘תכשיט’, ילד רגיש, בשבוע האחרון התקשר הרבה ושאל ‘אימוש מה נשמע?’, הוא דיבר איתנו כל יום אבל לא קישרתי את זה לפרידה” • בחודש הבא חתונת אחותו: ”נראה איך אנחנו מתעוררים מעפר קומי”

יעל, אמו של עדיאל קולמן הי”ד בן ה-32 מכוכב השחר, שנרצח אמש (ראשון) בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, סיפרה לרשת ב’ על הבן האהוב ועל תחושת האובדן הקשה.

קולמן הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

”אני מתראיינת רק לזכרו של עדיאל, להפיץ את האור שלו לעולם.שמעתי על דקירה ברחוב הגיא וכיביתי את הרדיו, הלכתי לנוח. בעלי בא ב-19:00 ואמר: ‘קרה משהו ואני לא יכול לספר לך’. שאלתי אותו, ‘עדיאל?’, הוא אמר ‘כן’.

“הזמנו מונית ונסענו לבית החולים, שם ניסו לייצב את חייו והרבה זמן לקח אבל אני כבר ידעתי שאין דרך חזרה”, סיפרה האם השכולה.

”בעלי נכנס לחדר להיפרד ממנו, אני לא נפרדתי ממנו, הנשמה שלו איתנו מאירה לנו ונותנת לנו כוח. בבית החולים אמרתי לילדים – אנחנו בוחרים בחיים”.

“עדיאל היה ילד מיוחד, מאוד רגיש, ילד מגמגם, מאוד אהבו אותו”, תיארה אמו. ”קראנו לו ‘תכשיט’, ילד רגיש, בשבוע האחרון התקשר הרבה ושאל ‘אימוש מה נשמע?’, הוא דיבר איתנו כל יום אבל לא קישרתי את זה לפרידה”.

בעוד חודש תיערך חתונתה של צופיה קולמן, אחותו של עדיאל הי”ד. ”נראה איך אנחנו מתעוררים מעפר קומי, לבשי בגדי תפארתך עמי”.

קולמן שוחחה הבוקר עם מרים פרץ שביקשה לחזק את המשפחה השכולה ברגעיה הקשים. “מרים פרץ אמרה שאין דבר כזה לבטל את החתונה. אני שולחת לה חיבוק גדול ומאחלת מזל טוב על זכייתה בפרס ישראל. היא מוזמנת אלינו ונשמח מאוד אם תגיע לחזק אותנו”.

ברו, נתנאל פורקוביץ’, ספד לו היום בתכנית “הבוקר הזה” בכאן רשת ב: “נקטף מאיתנו פרח, עדיאל שלנו. תמיד היה מחייך לכולם, אוהב את כולם”.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם הבוקר הודעה: “בשם כל אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של עדיאל קולמן ז״ל, שנרצח אתמול בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים. עדיאל התגורר בכוכב השחר שבבנימין והוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. הלב כואב. יהי זכרו ברוך”.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין:”ארבעה יתומים נוספו אמש למשפחת השכול, והכאב קשה מנשוא. עדיאל קולמן ז״ל, רק בן 32, שעבד במסירות בחפירות עיר דוד, נרצח אתמול בעיר העתיקה בפיגוע דקירה נפשע ונורא. הטרור ברחובותיה של ירושלים בירתנו, בה חיים יחד יהודים וערבים מאות בשנים, הוא אסון גדול לכל תושביה ואנחנו לא נאפשר לו להפוך מציאות קיימת. נאבק בו עד חורמה, ונוכל לו.

“נחמה ואני מחבקים את אלמנתו איילת ואת ארבעת היתומים הקטנטנים, ושולחים כוחות למסע הקשה של החיים בלי עדיאל”.

הלווייתו תיערך בשעה 11 הבוקר ביישוב כוכב השחר.