נועם שליט נגד אולמרט: “נכשל כל המשמרת שלו – ותוקף חייל חטוף”

נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, תוקף את הדברים שאמר ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט על בנו: "מנסה לשכתב את ההיסטוריה. נותן ציונים לחייל בסיטואציה בלתי אפשרית"
חיים טוויל
ב' ניסן התשע"ח / 18.03.2018 19:20

נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, תקף היום (ראשון), בשיחה עם חדשות 2, את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

בסרט ‘אולמרט ריאיון ראשון’ ששודר אתמול בערוץ קשת, בעקבות פרסום ספרו בהוצאת ‘ידיעות אחרונות’ – הקריא יוצר הסרט גיל ריבה קטעים מספרו של אולמרט, בהם הוא מתייחס לחטיפתו של שליט: “גלעד שליט חי ושניים מחבריו לטנק קבורים באדמה”, נכתב בספר. “הוא צפה בטלוויזיה, במשחקי המונדיאל. גלעד שליט הוא אינו גיבור ואינו דוגמא – לא ללחימה, לא לגילוי אומץ לב, לא להקרבה”.

שליט האב האשים: “זאת לא הפעם הראשונה וכנראה גם לא האחרונה שראש הממשלה אולמרט מנסה לשכתב את ההיסטוריה. הוא טען טענה מופרכת שהייתה לו עסקה טובה יותר בימי כהונתו האחרונים, אבל הוא לא נכנע לדרישות החוטפים”.

שליט תקף את אולמרט וטען כי נכשל בהפעלת מנופי לחץ על חמאס: “לצערי אולמרט שוכח להזכיר שבמשך כמעט 3 שנות כהונתו, במשמרת שלו, הוא והמערכת שתחת הנהגתו נכשלו ביצירת מנופי לחץ כלשהם. מדובר על חבורה של כמה עשרות אנשי חמאס שהחזיקו חייל ישראלי שבוי כמה מאות מטרים מגבול ישראל”.

שליט טוען כי מספר כשלים מערכתיים הובילו לחטיפה: “אולמרט בא חשבון ונותן ציונים לחייל לוחם שצוותו הופתע והותקף על ידי חמאס במנהרת טרור התקפית חודרת שהייתה הראשונה בכלל בעוטף. הכל כתוצאה משרשרת מחדלים בלתי מוסברים של המערכת, כפי שפורטו במסקנות ועדת איילנד שהוא עצמו מינה”.

“אף פעם לא אמרנו שגלעד גיבור או לא גיבור”, המשיך נועם שליט בדבריו. “אבל בוא נסתכל על האירוע – איך היה נוהג אולמרט במקום גלעד כאשר הטנק שלו מותקף ממנהרת טרור התקפית מאחור? אולמרט נכשל במשך כל המשמרת שלו ורק אומר שהייתה לו עסקה טובה יותר, מה שלא נכון”.

שליט סיפר כי העסקה שבוצעה התאפשרה רק אחרי שחמאס ויתר על כמה מהדרישות הבסיסיות שלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות