“מחשיכת הכלא למנהיג הסוכנות”: פרס ישראל לעלייה לנתן שרנסקי

נתן שרנסקי הוא הזוכה בפרס ישראל לשנת תשע"ח על מפעל חיים בתחום עלייה וקיבוץ גלויות • השר זאב אלקין: "אין ראוי ממנו לקבל את הפרס בתחום העליה ואני גאה להיות תלמיד חבר של נתן שנים רבות"
אריה ריבקינד
ב' ניסן התשע"ח / 18.03.2018 17:34

פרס ישראל למפעל חיים בתחום עלייה וקיבוץ גלויות יוענק ליו”ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי. כך הודיע היום (ראשון) שר החינוך נפתלי בנט.

בנט כתב בדף הפייסבוק שלו: “נתן מסמל את התגשמות החלום הציוני, מחשיכת הכלא הסובייטי כאסיר ציון לאור החירות כמנהיג הסוכנות”.

הפרס יוענק לשרנסקי ביום העצמאות.

את ההחלטה קיבלה ועדת הפרס, בראשות השופטת בדימוס שרה פריש, איריס ראור-ברץ, דוד בארי, אבי בלשניקוב והאלוף במילואים רון טל.

בנימוקי הוועדה צוין: “מפעל חייו של מר שרנסקי הינו למעשה יישום הלכה למעשה של חלום העשייה למען עלייה וקליטה. ראשית כפעיל בחו”ל, דרך היותו אסיר ציון ועד להגעתו לישראל ופעילותו ללא לאות למען העולים לארץ, כיהן בכנסת ישראל והיה שר בממשלת ישראל”.

עוד נכתב: “פעילותו של מר שרנסקי היא פעילות למען העם היהודי ומדינת ישראל ומהווה התגייסות מוחלטת אשר אף הובילה לפגיעה בחירותו. סיפור חייו מהווה אות וסמל למאבק על זכותם של היהודים לעלות לארץ ישראל, להתיישב בה ולהיקלט בה בכבודה”.

השר להגנת הסביבה וירושלים ושר הקליטה לשעבר ח”כ זאב אלקין, בירך את שרנסקי על זכייתו.

“אני מברך את חברי הטוב נתן שרנסקי על קבלת פרס ישראל בתחום העליה וקיבוץ גלויות. בזכות המאבק ההרואי של נתן וחבריו למען העליה של יהודי ברית המועצות נשבר מסך הברזל ויותר ממיליון יהודי ברית המועצות, ואני בתוכם, עלו לישראל ונקלטו בה.

“כאן בישראל היה נתן מנהיג של קהילת היהודים דוברי רוסית, שפרץ את תקרת הזכוכית עבור העולים, ותרם המון לקליטת העליה גם כשר בממשלה ולאחר מכן בכהונתו כיו”ר הסוכנות היהודית. עם הצטרפותו לליכוד שימש נתן גם מופת לנאמנות לעקרונות האידיאולוגיים, כשהוביל את מחנה המתנגדים להתנתקות במשאל המתפקדים בליכוד”, הוסיף אלקין.

לדבריו, “אין ראוי ממנו לקבל את הפרס בתחום העליה ואני גאה להיות תלמיד חבר של נתן שנים רבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות