יהודי נפצע באורח אנוש בפיגוע דקירה ברחוב הגיא בעיר העתיקה

יהודי כבן 30 נפצע באורח קשה מאוד בפיגוע דקיק ברחוב הגיא: פונה לקבלת טיפול רפואי ב'שערי צדק' • המחבל נוטרל בידי שוטר שהיה באזור וירה בו • איש הצלה: "פינינו אותו לטרקטורון מד"א שהגיע למקום והוציא אותו מהעיר העתיקה לניידת טיפול נמרץ" • בבית החולים נאבקים על חייו
חיים טוויל
ב' ניסן התשע"ח / 18.03.2018 17:14

יהודי כבן 30 נפצע אחר הצהריים (ראשון) באורח קשה בפיגוע דקירה שביצע מחבל ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים.

המחבל – עבד אלרחמאן מאהר סעאדה בני פאדל, בן 28 נשויעם שני ילדים, מהכפר עקרבה שבאזור שכם – נוטרל על ידי שוטר שהיה באזור וירה בו.

חובשים ופאראמדיקים של מד”א טיפלו במאבטח בזירה ואחר כך פינו אותו לבית החולים שערי צדק עם דקירות בפלג גופו העליון.

מסיכום של המשטרה עולה: “סמוך לשעה 16:47 הוזעקו כוחות משטרה רבים לפיגוע דקירה ברחוב הגיא בעיר העתיקה. מפגע שהחזיק בידו סכין הלך אחרי גבר, החל לדקור אותו ופצע אותו באורח קשה.

“שוטרי משטרת ישראל שהיו בקרבת מקום הגיבו בנחישות למתרחש, צמצמו טווח לעבר המפגע וניטרלו אותו. הפצוע פונה לבית החולים במצב קשה. הסכין ששימשה את המפגע נתפסה בזירה”.

משערי צדק נמסר כי האיש שנפצע בפיגוע בדקירה הגיע לבית החולים ומצבו הרפואי מוגדר קשה מאוד.

חובש רפואת חירום במד”א, פנחס בלזברג, הלומד בישיבת עטרת כהנים הסמוכה שהגיע למקום האירוע סיפר: “מיד כשקיבלתי את הקריאה על הפיגוע לקחתי את התיק ההחייאה ואת והאלונקה שיש לנו באופן קבוע בישיבה ורצתי למקום. על המדרכה שכב צעיר בשנות ה-20 בהכרה כשהוא סובל ממספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון ובגפיים”.

הוא הוסיף: “הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל חבישה עם תחבושת מיוחדת ועצירת דימומים ופינינו אותו לטרקטורון מד”א שהגיע למקום והוציא אותו מהעיר העתיקה לניידת טיפול נמרץ של מד”א שמפנה אותו במצב קשה מאוד לבית חולים”.

אראמדיקית מד”א, אילנה אברמס, שטיפלה בפצוע סיפרה: “סמוך לשער האריות חברנו לטרקטורון של מד”א שהוציא את הפצוע, גבר כבן 30 כשהוא סובל ממספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, נוזלים ותרופות ופינינו אותו לבי”ח תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים כשמצבו קריטי. בבי”ח הצוות המתין לנו וממשיך להיאבק על חייו”.

ד”ר ישי בן אורי זילביגר, רופא מתנדב באיחוד הצלה, סיפר: “תוך כדי פינוי הפצוע על רכב השטח של מד”א – צוות הרובע היהודי לעבר ניידת טיפול נמרץ סייעתי להעניק טיפול רפואי ראשוני לפצוע מדקירה בפלג גופו העליון ולאחר מכן הוא פונה במצב קשה לבית החולים שערי צדק”.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “מתפלל לשלומו של הפצוע בפיגוע בירושלים. אני משבח את השוטר שהגיב במהירות וחיסל את המחבל ומנע עוד נפגעים. משטרת ישראל תמשיך לפעול כנגד המחבלים הארורים המוסתים על ידי הרשות הפלשתינית, בירושלים ובכל רחבי המדינה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות