“הוא תמיד תמך בי”: סרן זיו דאוס הי”ד וסמל נתנאל קהלני הי”ד

סמל נתנאל קהלני הי"ד מאליקים וסרן זיו דאוס הי"ד מאזור הם ההרוגים בפיגוע הדריסה אתמול בצפון השומרון • הלווית קהלני תתקיים ב-1 בלילה בבית העלמין באליקים • אביו: "חייבים גזר דין מוות. לא יעזור להרוס בתים ולא להאכיל אותם על חשבון המדינה - צריך לזרוק המשפחה שלו לים"
חיים טוויל
א' ניסן התשע"ח / 17.03.2018 21:44

סרן זיו דאוס הי”ד, בן 21 מהמועצה המקומית אזור, וסמל נתנאל קהלני הי”ד, בן 20 מהמושב אליקים, הם שני החיילים שנרצחו בפיגוע הדריסה לפני כניסת השבת, ליד מבוא דותן שבשומרון.

זיו דאוס הי”ד, הוא הבן הבכור במשפחתו. הותיר אחריו הורים ושתי אחיות.

דודו של אביו, ישראל דאוס, נהרג בחווה הסינית במלחמת יום כיפור. דאוס הוא החלל הראשון של חטיבת החילוץ בפיקוד העורף שנופל בפעילות מבצעית.

נתנאל קהלני הי”ד הותיר אחריו הורים – נעמי ודני – וארבעה אחים. אחד מאחיו משרת בגדוד 12 בחטיבת גולני.

הלוויתו של סמל נתנאל קהלני הי”ד, תערך הלילה  בשעה 01:00 בבית העלמין אליקים.

הלוויתו של סרן זיו דָאוּס הי”ג, תערך מחר  בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בחולון.

אימו של קהלני, נעמי, אמרה בכאב: “הוא היה ילד מתנה, מודה לאלוהים שנתן לי את הילד הזה. היה לו לב זהב. נשמה טהורה. תמיד היה מחייך”.

אביו של קהלני דרש להטיל עונש מוות על המחבל. “חייבים גזר דין מוות. לא יעזור להרוס בתים ולא להאכיל אותם על חשבון המדינה – צריך לזרוק את המשפחה שלו לים. אם לא תהיה החלטה זה ימשיך, הגיע הזמן לעשות לזה סוף. אני לא יודע אם לשלוח את הקטן לגיוס עדיף שיישאר אצלי”.

אחיו הקטן של נתנאל סיפר על אחיו הגדול. “הוא תמיד תמך בי וחייך. היה לו חוש הומור והוא עזר בכל דבר. הייתי מאוד קשור אליו, הוא מעורב בחיים שלי ועצוב לי מאוד שהוא הלך על שטות”.

 ראש הממשלה:  נפעל להריסת בית המחבל

בבית החולים בילינסון בפתח תקווה ממשיכים להילחם על חייו של אחד הפצועים בפיגוע ליד מבוא דותן. החייל, שנפצע בפיגוע באורח קשה מאוד, סובל מפגיעת ראש ומפגיעת גפיים. במהלך הלילה הוא נותח כמה פעמים ולאחר מכן אושפז במחלקה לטיפול נמרץ.

הוא מונשם ומורדם וביממה האחרונה מצבו התייצב מעט. חייל נוסף, שגם הוא נותח כמה פעמים בבית החולים בילינסון, נפצע בגפיו ומצבו מוגדר בינוני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע בצאת השבת וכתב: “אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחותיהם של קצין וחייל צה”ל שנרצחו אתמול בידי מחבל בן עוולה ומאחל החלמה מהירה לפצועים. נפעל להריסת בית המחבל ונמצה עמו את הדין”.

נשיא המדינה ראובן ריבלין כתב: “תפילותינו ומחשבותינו היו נתונות כל השבת אל משפחות נרצחי הפיגוע הנורא שהתרחש בכניסת השבת. אני שולח חיבוק של נחמה וכוחות אל משפחות ההרוגים ואת תפילותינו להחלמה מהירה של הפצועים. תחזקנה ידי כוחות הביטחון כולם, הפועלים בכל הזירות, בשטח ובחקר המודיעין, לפיענוח הפיגוע על מסייעיו. לא נשקוט עד אשר נביא את כל המשתפים פעולה עם הטרור לדין ולא נאפשר לטרור להפוך מציאות קיימת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות