הבג”ץ עצר זמנית את גירוש המסתננים למדינה שלישית

בעקבות עתירות שהוגשו, בג"ץ החליט לאסור זמנית על גירוש למדינה שלישית באפריקה - עד שתתקבל הכרעה בעתירות לעצור את המתווה כולו • צו המניעה לא יחול על מי שמסכים לעזוב את ישראל מרצונו • אריה דרעי: "לא נכנע לקמפיינים שקריים. ננצח בסוף, כי האמת והצדק מנצחים''
חיים טוויל
כ"ח אדר התשע"ח / 15.03.2018 18:37

שופטי בג”ץ הוציאו הערב (חמישי) צו ארעי המונע לעת עתה מהמדינה להתחיל ביישום מתווה הרחקת מסתננים ומבקשי מקלט למדינה שלישית באפריקה.

הצו יהיה בתוקף עד שבג”ץ יכריע האם להוציא צו ביניים עד להכרעה סופית בשתי העתירות שהוגשו נגד ההרחקה.

השופטים חיות, מלצר והנדל הדגישו כי הצו לא יחול על כל מי שיסכים לעזוב את ישראל מרצונו.

אתמול הודיעה המדינה לבג”ץ כי היא מוכנה שלא להרחיק זמנית מסתננים למדינה שלישית, עד שתמסור לבית המשפט הודעה מעדכנת על השינוי שנעשה במתווה ההרחקה. עם זאת, ביקשה המדינה, להמשיך בהליכים המנהלים לקראת יישומו של המתווה ולא לשחרר מסתננים שכבר נמצאים במשמורת.

מתווה ההרחקה אמור לצאת לפועל בעוד שבויים – בתחילת החודש הבא.

שר הפנים אריה דרעי הגיב לצו המניעה הזמני: ”אנו נענה לבג״צ את תשובתינו על העתירות הקנטרניות ומבצע החזרת המסתננים, שאותו התחלתי, יימשך.

לדבריו, ”לא נכנע לקמפיינים שקריים. ננצח בסוף, כי האמת והצדק מנצחים”.

שר המדע אופיר אקוניס הגיב לצו המניעה הזמני ואמר כי מדובר ב”שיא הנתק בין שופטי בית המשפט העליון לאזרחי ישראל”.

שפי פז מדרום תל אביב, ממובילות המאבק נגד המסתננים, אמרה: ”בג״ץ הכריז עלינו מלחמה. נגמרו המשחקים והתירוצים והאמתלות. במוצאי שבת כולנו מול הבית של אסתר חיות. כל מי שמגדיר את עצמו ימין. כל מי שבעד הגירוש. כל מי שקורה לעצמו חבר שלי ושל דרום תל אביב”.

יו”ר תנועת ‘אם תרצו’ מתן פלג, שתנועתו מלווה את תושבי דרום תל אביב במאבקם לגירוש המסתננים, אמר: “שוב אנו רואים כיצד בג”ץ מעמיד את עצמו מעל נבחרי הציבור הדמוקרטיים ופועל כמועצת חכמים המחייבת ליישר קו עם גחמותיה, ממש כמו באיראן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות