מדד האושר העולמי: פינלנד בפסגה • והאם ישראל היא מדינה מאושרת?

מתוך 156 מדינות שנבדקו על ידי האו"ם: פינלד, בה הכי מאושרים, הדיחה את שכנתה הסקנדינבית נורבגיה מהמקום הראשון • ארה"ב ירדה בארבעה מקומות • ואילו מדינות סוגרות את הרשימה?
שלמה בן חיים
כ"ז אדר התשע"ח / 14.03.2018 21:55

מדו”ח ‘מדד האושר העולמי’ לשנת 2018 של האו”ם, שדירג 156 מדינות עולה, כי פינלנד היא המדינה המאושרת ביותר בעולם, ואילו בורונדי היא המקום הכי פחות מאושר בתבל.

פינלנד טיפסה מהמקום החמישי בשנה שעברה אל הפסגה, ממנה הודחה נורבגיה.

לפי הדו”ח, ישראל היא מדינה מאושרת, הממוקמת במיקום גבוה במיוחד, יותר אפילו ממרבית 35 המדינות החברות במועדון ה-OECD היוקרתי, בו חברה גם ישראל.

דו”ח האושר משקלל מספר מדדים: תוצר מקומי לנפש, תמיכה חברתית, אריכות-ימים בריאה, החופש בקבלת החלטות לחיים, נדיבות, ורמת השחיתות.

העשירייה הראשונה במדד השנה נמצאת בשליטת סקנדינביה: פינלנד, נורבגיה, דנמרק, איסלנד, שוויץ, הולנד, קנדה, ניו זילנד, שבדיה ואוסטרליה.

ישראל פותחת את העשירייה השניה של המאושרות, כמו בשנה שעברה.

אחרי ישראל מדורגות אוסטריה, קוסטה ריקה, אירלנד, גרמניה, בלגיה, לוקסמבורג, ארה”ב – שירדה ארבעה מקומות בהשוואה לשנה שעברה, בריטניה, ואיחוד הנסיכויות.

לפי הדו”ח, החמישייה האחרונה של המדינות הכי פחות מאושרות בעולם השנה הן  תימן וארבע מדינות אפריקניות: טנזניה, דרום סודאן, הרפובליקה המרכז-אפריקנית ובורונדי, שסוגרת את הרשימה וממוקמת במקום ה-156.

דו”ח האו”ם מציג גם דירוג בררני, עבור 35 מדינות ה-OECD בלבד, לפי מדד אריכות-הימים הבריאה, כשבו תופסת ישראל את המקום החמישי.

במדד זה, מקדימות אותה רק יפן, דרום קוריאה, שוייץ, ואיטליה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות