גפני: “התרגשתי שרוב כל כך גדול תמך” • דרעי: ניסו לעשות הון פוליטי

בסיעות החרדיות שמחים על אישור הצעתו של ח"כ בן צור בקריאה טרומית, ומבטיחים להמשיך בהליכי החקיקה • מקלב: "הכנתו תחל כבר כעת ויובא לידי ביטוי והסכמה עם פתיחת מושב הקיץ"
אריה ריבקינד
כ"ז אדר התשע"ח / 13.03.2018 22:40

חוק הגיוס של ח”כ יואב בן צור מש”ס אושר הערב (שלישי) במליאת הכנסת בקריאה טרומית ברוב של 58 תומכים מול 39 מתנגדים. כעת יחכו בקואליציה עם החוק עד להצעה הממשלתית שיגיש משרד הביטחון לאחר פגרת הפסח.

שר הפנים אריה דרעי בירך על אישור חוק הגיוס בקריאה טרומית.

“אני שמח שהתיקון שהבאנו לחוק תורתו אומנותו אושר הערב ברוב גדול”, אמר דרעי. “כפי שאמרתי מתחילת הדרך, מדובר בהמשך ההסדר הקיים בו אנו מאפשרים לבני הישיבות לשקוד על תלמודם.

דרעי הוסיף: “צר לי שגורמים מסוימים ניסו לעשות על גביו הון פוליטי ולחולל משבר מיותר. אני מברך את שותפיי לקואליציה שגילו אחריות ברגע האמת, כדי לאפשר לממשלה החברתית הטובה הזו להמשיך ולפעול למען כלל הציבור”.

ח”כ אורי מקלב אמר על אישור חוק הגיוס: “ההחלטה שלא ללכת לבחירות והפעילות הרבה שנעשתה בתקופה האחרונה, יחד עם אישור החוק היום, נותנת סיכוי טוב ואופק חיובי להמשך אישור החוק כמתכונת של חוק זה – ואשר הכנתו תחל כבר כעת ויובא לידי ביטוי והסכמה עם פתיחת מושב הקיץ”.

ח”כ משה גפני תקף את יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד: “התרגשתי לראות שרוב כל כך גדול תמך בחוק שיאפשר לבחורי ישיבה להמשיך ללמוד. ממליץ ללפיד ששירת במחנה לא לדבר על למסור נפש בצבא”.

ח”כ יאיר לפיד צייץ הערב:  “על מי הם עובדים? הליכוד והבית היהודי, הם העבירו יחד איתנו את חוק השוויון בנטל. פחדנים. מקריבים את צה”ל בשביל האינטרס הפוליטי הצר שלהם. איפה כתוב בתורה שמותר לשלוח מישהו אחר לההרג בשבילך? וממתי ללמוד תורה סותר מלשרת את המולדת ולהגן על המולדת? הקואליציה הזו צריכה להתבייש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות