ראש אגף החקירות לשעבר בשב”כ: משוכנע שזדורוב הודה הודאת שווא

יצחק אילן הופיע בכנס 'סודות ושקרים' בתל אביב וטען: "אם יש משהו שאני מבין בחיים, זה חקירות. ואני אומר לכם דבר אחד פשוט - רומן זדורוב לא רצח את תאיר ראדה"
שלמה בן חיים
כ"ז אדר התשע"ח / 13.03.2018 23:30

יצחק אילן היה בעבר ראש אגף החקירות לשעבר בשב”כ, השבוע הוא הופיע בכנס ‘סודות ושקרים’ שנערך בתל אביב וטען כי רומן זדורוב – מי שהורשע בשתי ערכאות וערעורו לעליון נדחה לפני כשנתיים, ברצח הנערה תאיר ראדה ע”ה – לא רצח אותה.

“אני דובר רוסית, וביקשתי מעורך הדין של זדורוב להעביר אלי את חומר החקירה. עברתי על כולו”, אמר אילן. “בשירותי בשב”כ 31 שנים, 20 שנה מהן ביליתי בחקירות ואני משוכנע שרומן זדורוב הודה הודאת שווא.

“אם יש משהו שאני מבין בחיים, זה חקירות. ואני אומר לכם דבר אחד פשוט – רומן זדורוב לא רצח את תאיר ראדה”, הצהיר.

בשבוע שעבר פרסמה אילנה ראדה, אמה של תאיר ע”ה, שנרצחה בקצרין בשנת 2007, הקלטה שבה נשמעת עו”ד שלווה לוין, פרקליטה בכירה לשעבר במחוז הצפון, כשהיא מכנה אותה “מטורפת” בשיחה סגורה.

זאת, ברקע הטלת הספק של ראדה בהרשעתו של רומן זדורוב ברצח בתה..

בתגובה להקלטה, כתבה ראדה בפוסט בדף הפייסבוק שלה: “בלי גרגר של יושרה בוחרת הפרקליטה לשקר, להכפיש ולהאשים אותי בדברים שלא היו ולא נבראו. מעולם לא האשמתי איש ברצח תאיר. לא את חברותיה ולא כל אדם אחר. טענתי מראשית הדרך, ואני סבורה כך גם היום, כי חקירת הרצח של בתי הייתה מוטה מלכתחילה לצד אחד בלבד. כל פרט או ממצא, שלא תאמו את קו התביעה הוסטו הצידה במטרה להעלימו מעינו של בית המשפט”.

היא הוסיפה: “בשני הדברים האישה הרעה הזאת צודקת – האחד, אני אכן מטורפת. מטורפת מגעגועים וצער. הלב שלי מת יחד עם תאיר. רוצחיה קטלו גם את הנשמה שלי. אמנם איבדתי את הבת שלי, אבל הראש שלי לא היה מעולם חד, בהיר ונוקב כמו שהוא כעת”.

מהפרקליטות נמסר בתגובה להקלטה: “הדברים אינם מוכרים לנו. שלווה לוין לא טיפלה בתיק מעולם ועזבה את הפרקליטות לפני כשנתיים. הדברים, ככל שנאמרו על ידה, משקפים את דעתה הפרטית בלבד”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין אימון
    14/03/2018 07:42
    גז ציקלון
  1. לצערי אין לי אימון מוחלט במערכת המשפט בארץ. אין דין צדק.