מחקר פורץ דרך: הצליחו להקדים את פריחת הדובדבן בחודש • צפו

במחקר נעשה שימוש בתנורי חימום הפזורים במטעים וכן ברשתות לכיסוי המטעים, במטרה ליצר לדובדבנים תחושה כי האביב הגיע בעיצומו של החורף • "בעוד כחודש ימים יהיו לנו כבר דובדבנים"
שלמה בן חיים
כ"ו אדר התשע"ח / 13.03.2018 17:35

הצלחתו של מחקר חדש של מו”פ (מחקר ופיתוח) צפון והחברה לפיתוח הגליל, תאפשר אכילת דובדבנים כחודש לפני תחילת העונה.

במו”פ צפון ובחברה לפיתוח הגליל מקיימים זו השנה השנייה מחקר להקדמת עונת הדובדבנים במטעי הגליל והגולן, על מנת לייצר יתרון כלכלי ושיווקי לחקלאים הישראלים, מול מתחרים בשוק האירופי.

את המחקר מוביל ד”ר עומר קראין, בשיתוף מטע רמת מגשימים וחוות פיכמן.

במחקר, נעשה שימוש בתנורי חימום הפזורים במטעים וכן ברשתות לכיסוי המטעים במטרה ליצר לדובדבנים תחושה, כי האביב הגיע עוד בעיצומו של החורף.

בימים אלו ניתן להצביע על הצלחה במחקר החדש, לאור הפריחה המרשימה במטעים שהחלה כבר לפני כשבוע ימים.

“אפשר לראות כבר חנטה, המשמעות היא שבעוד כחודש ימים יהיו לנו כבר דובדבנים”, מסביר אלקנה בן ישר מנהל מו”פ צפון.

מדובר בבשורה של ממש בעולם החקלאות, אך החוקרים במו”פ צפון אינם מתכוונים לעצור כאן, בתקווה להקדים את עונת הדובדבנים בפרק זמן גדול עוד יותר.

גידול הדובדבנים המבכירים, מתבצע במטע ברמת מגשימים וכן בחוות פיכמן שבגולן, כשהזנים אותם מגדלים לצורך המחקר והניסוי, הינם דובדבני רויאל דון ודובדבני מיני רויאל.

הדובדבנים המקדימים גדלים על גבי מצעי קרקע איכותיים של חברת ‘טוף מרום גולן’.

בחברה מפתחים בשנים האחרונות מצעים המותאמים לצרכים המשתנים מגידול לגידול מבחינת ויסות כמויות המים, רמת לחות ורטיבות, האצת פריחה, כמות ברזל וכדומה.

במו”פים ברחבי הארץ מבינים את היתרון הגדול בשימוש במצע מותאם והקפדה על איכותו והחלו בשנים האחרונות להשתמש במצעים המותאמים של החברה.

במחקר זה נעשה שימוש במצע שפותח במחלקת המו”פ של חברת טוף מרום גולן המותאם לגידול דובדבנים ומקל על קליטת והתבססות הדובדבן בקרקע.

בן ישר הוסיף: “לשם השוואה ובקרה כי השינוי הינו תוצאה של פעולות החימום ולא שינויי מזג אוויר וכדומה, לצד המטע המחומם אנו מגדלים דובדבנים מזן זהה ללא חימום וניתן לראות שעדיין לא הגיעו לשלב הפריחה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות