יימנעו בחירות? ההסכם הקואליציוני אוסר לפטר את השרה לנדבר

מבוכה לליכוד: סעיף שאותר בהסכם הקואליציוני מונע מראש הממשלה לפטר את השרה סופה לנדבר - גם אם תתנגד לחוק הגיוס • בהסכם נקבע: אין לפטר שר מישראל ביתנו אלא "לאחר התייעצות עם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו וקבלת הסכמתו" • מו"מ אינטנסיבי בין המפלגות לסיום המשבר
אריה ריבקינד
כ"ו אדר התשע"ח / 13.03.2018 15:56

האם נמצא הפתרון שימנע את הקדמת הבחירות על ידי נתניהו? בחדשות 2 דווח כי סעיף בהסכם הקואליציוני מונע מראש הממשלה לפטר את השרה סופה לנדבר ללא הסכמתו של יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

בהסכם נכתב כי ראש הממשלה לא ישתמש בסמכותו על פי סעיף 22(ב) לחוק היסוד הממשלה ובסמכותו על פי סעיף 26(3) לחוק היסוד הממשלה ככל שמדובר בשר מסיעת ישראל ביתנו, אלא לאחר התייעצות עם יו”ר מפלגת ישראל ביתנו וקבלת הסכמתו.

כמו כן, נקבע בהסכם שאם ראש הממשלה יתבקש על ידי יו”ר מפלגת ישראל ביתנו להפסיק את כהונתו של שר הנמנה עם סיעת ישראל ביתנו ו/או למנות שר אחר במקומו, יפעל ראש הממשלה בהתאם לבקשה זו ועל פי הסמכות המוקנית לו בחוק.

בשעות האחרונות מתנהל מו”מ אינטנסיבי  בין בכירים בליכוד ובישראל ביתנו לסיום המשבר הפוליטי.

כפי שדווח הבוקר, ליברמן מאיים לפרוש מהממשלה במידה והשרה לנדבר תפוטר על רקע התנגדותה לחוק הגיוס.

שר הביטחון כבר הבהיר הבוקר כי אין סיכוי שמפלגתו תימנע בהצבעה על חוק הגיוס: “בישראל ביתנו כולנו נצביע כאיש אחד נגד הצעת החוק בנוסח מועצת גדולי התורה”.

עם זאת, הוא הוסיף כי בהחלט ניתן למנוע בחירות: “במידה והשרה לנדבר לא תפוטר מהממשלה ולמערכת הביטחון תינתן אפשרות לגבש חוק חדש שיובא לאישור הכנסת במושב הקיץ, ניתן למנוע בחירות חדשות.”

הנהלת הקואליציה החליטה בצהריים על סדר היום של מליאת הכנסת לקראת הערב בו יוכרע האם הממשלה תתפרק ונלך לבחירות בחודש יוני.

בינתיים, גורמים בכירים בקואליציה ממשיכים במאמצים לשמור על שלמות הקואליציה ולמנוע את הקדמת הבחירות.

המליאה תתחיל בשעה 16:00 עם נאומים בני דקה של חברי הכנסת: ב-16:30 צפויות לעלות שתי הצעות חוק של הממשלה להצבעה בקריאה ראשונה בנושא ספורט ורווחה ובנוסף ידונו על שלושה צווים של משרד האוצר.

לפי סדר היום, לקראת השעה 17:00 יעלו לדיון ארבע הצעות חוק שהגישה האופוזיציה לפיזור הכנסת.

רק אחרי השעה 20:00 יעלה חוק הגיוס להצבעה בקריאה טרומית ורק אחריו יחלו דיונים על תקציב המדינה. עוד לפני כן, בשעה 14:00, תתכנס ועדת הכנסת לקבוע סדרי דיון לתקציב המדינה, שלפי ההערכות בקואליציה יעלה להצבעה ברביעי בלילה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות