על סדר היום: הכנסת תפוזר עוד לפני ההצבעה על חוק הגיוס?‎

בישיבת הקואליציה הוחלט על סדר היום לקראת הערב המכריע: המליאה תדון ב-4 הצעות חוק להקדמת הבחירות - ורק אחר כך תתקיים הצבעה על חוק הגיוס • גורמים בכירים בקואליציה ממשיכים במאמצים למנוע הקדמת הבחירות • ליברמן: כאיש אחד נגד הצעת חוק בנוסח מועצת גדולי התורה
אריה ריבקינד
כ"ו אדר התשע"ח / 13.03.2018 14:05

הנהלת הקואליציה החליטה בצהריים (שלישי) על סדר היום של מליאת הכנסת לקראת הערב בו יוכרע האם הממשלה תתפרק ונלך לבחירות בחודש יוני.

בינתיים, גורמים בכירים בקואליציה ממשיכים במאמצים לשמור על שלמות הקואליציה ולמנוע את הקדמת הבחירות.

המליאה תתחיל בשעה 16:00 עם נאומים בני דקה של חברי הכנסת: ב-16:30 צפויות לעלות שתי הצעות חוק של הממשלה להצבעה בקריאה ראשונה בנושא ספורט ורווחה ובנוסף ידונו על שלושה צווים של משרד האוצר.

לפי סדר היום, לקראת השעה 17:00 יעלו לדיון ארבע הצעות חוק שהגישה האופוזיציה לפיזור הכנסת.

רק אחרי השעה 20:00 יעלה חוק הגיוס להצבעה בקריאה טרומית ורק אחריו יחלו דיונים על תקציב המדינה. עוד לפני כן, בשעה 14:00, תתכנס ועדת הכנסת לקבוע סדרי דיון לתקציב המדינה, שלפי ההערכות בקואליציה יעלה להצבעה ברביעי בלילה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הצהיר היום כי מפלגתו תצביע “כאיש אחד נגד הצעת החוק בנוסח מועצת גדולי התורה”.

עם זאת הוא אמר שבהחלט ניתן למנוע בחירות: “במידה והשרה לנדבר לא תפוטר מהממשלה ולמערכת הביטחון תינתן אפשרות לגבש חוק חדש שיובא לאישור הכנסת במושב הקיץ, ניתן למנוע בחירות חדשות”.

ליברמן הדגיש: “הבחירות לא נחוצות לעם ישראל, מנוגדות לאינטרס האלקטורלי של ישראל ביתנו ולאינטרס האישי של אביגדור ליברמן. אבל המדינה והביטחון מעל לכל. תפקיד שר הביטחון הוא תפקיד מרתק אבל גם הוא לא מצדיק ויתור על העקרונות והאינטרס הלאומי של מדינת ישראל”.

שרת המשפטים איילת שקד הזהירה הבוקר מהפלת הממשלה. היא צייצה לנתניהו:  “מדובר במשבר מדומה. ראש הממשלה, להפיל ממשלת ימין על כלום ושום דבר זו תהיה טעות היסטורית דומה במימדיה להפלת ממשלת שמיר ב-92′”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות