‘הליכוד יגיע להישג הגדול ביותר שלו מאז בגין. נשתה לכולם מנדטים’

אריה ריבקינד
|
כ"ו אדר התשע"ח / 13.03.2018 10:48
השר צחי הנגבי מצהיר שעדיין לא נפלה ההחלטה ללכת לבחירות: “גם אם אין רוב לחוק הגיוס ואין רוב לחוק התקציב – זה לא אומר שיש בחירות” • על הפיטורים הצפויים של לנדבר: “אני לא חושב שיש לו ברירה” • על אופציית הבחירות: “יש הרבה כעס וזעם על הסבל שעובר נתניהו”

השר צחי הנגבי אינו מודאג מאפשרות של הקדמת הבחירות.

בראיון שהעניק לרשת ב’ – אמר השר: “אני חושב שראש הממשלה מזהה את המגמה בציבור, בעיקר במחנה הלאומי, שיש הרבה כעס וזעם על הסבל שעובר נתניהו. יכול מאוד להיות שהליכוד יצליח להגיע להישג הגדול ביותר שלו מאז מנחם בגין דווקא במצב הזה. אנחנו מוכנים לכך שאם המפלגות האחרות מטרפדות את המשך קיומה של הממשלה – אז בהזדמנות החגיגית הזאת אנא אפשרו לנו לשתות להם את המנדטים”.

עם זאת, הנגבי אומר שעדיין לא נפלה ההחלטה ללכת לבחירות.

“גם אם אין רוב לחוק הגיוס ואין רוב לחוק התקציב – זה לא אומר שיש בחירות. זה אומר שנכנסים לפגרה עם ממשלה שלא הצליחה להעביר תקציב או חוק. גם אם תפוטר שרה, עדיין ברגע שלא עבר חוק בחירות בשלוש קריאות, אז לא השתנה הרבה”.

לשאלה האם ראש הממשלה יפטר את השרה סופה לנדבר מישראל ביתנו אם תצביע נגד חוק הגיוס – ענה הנגבי: “אני לא חושב שיש לו ברירה. לא מקובל ששר מצביע נגד עמדת ועדת השרים לחקיקה ועוברים לסדר היום – כי אז לכל שר יש את האג’נדה שלו וזה פשוט סממן של התפוררות.

“לכן, אם אכן שרה תבחר להצביע נגד עמדת הממשלה, המשמעות המעשית היא ידיעה שזו הצבעתה האחרונה כשרה”.

ומדוע לא להותיר קואליציה של 61 ח”כים לאחר פרישת ישראל ביתנו, נשאל השר.

הנגבי: “אני הייתי יו”ר הקואליציה בשנה הראשונה של הממשלה, וממש חיינו מיום ליום. זה היה בלתי אפשרי. זה גם לא מתכון נורמלי להובלת מדינה”.