האדמו”ר מסאטמר: כינוס גדול נגד הציונות, לקראת שנת ה-70 למדינה

יוסף גרינבוים
|
כ"ו אדר התשע"ח / 13.03.2018 10:28
האדמו”ר מסאטמר הורה לעסקנים: “להתחיל לעבוד על כינוס שיאחד ביחד את כל מי שלא כרעו לבעל הציוני” • תוקף את העברת השגרירות: “לאחרונה קיבלו, לדאבון כל יראי ה’, חיזוק גדול מאת ממשלת ארה”ב, בפרט במה שהכריז על ירושלים כעיר הבירה של מדינת הציונות”

בדרשה מיוחדת שנשא האדמו”ר מסאטמר, הוא ביקש מהרבנים לתכנן כינוס ענק בו יתכנסו כל ההולכים בדרכו של האדמו”ר רבי יואל מסאטמר זצ”ל בשיטת החרמת כל מה שקשור לציונות ודוגלים בהפרדה מוחלטת מכל מה שקשור למדינת ישראל, וכי “על העסקנים להתחיל לעבוד על הכינוס שיאחד ביחד את כל מי שלא כרעו לבעל הציוני”.

האדמו”ר אמר, כי היות ומיד אחרי חג הפסח חוגגים הציונים 70 שנה להקמת מדינת ישראל, ובעיקר השנה שזה מגיע יחד עם העברת שגרירות ארה”ב לירושלים – חייבים הממשיכים בדרכו הקדושה של הרבי זצ”ל להתאסף, בשיתוף כל הפלגים והמחנות, וביחד לעורר את לבבות הצעירים שלא לשמוח בשמחתם ולהבין את החורבן הגדול של הציונות בעולם – שנמשכת עד עכשיו, כאשר הם חוגגים 70 שנה להקמת המדינה והחורבן שזה הביא לכלל ישראל.

בדרשה אמר הרבי: “בימים הקרובים, לאחר חג הפסח, ימלאו לדאבונינו שבעים שנה של גלות הציונות, יום המר אשר גבר האויב והוקם מדינה הציונות, ומיום ההוא ואילך מתגבר הסטרא אחרא להפיץ דעות כוזבות ורוח מינות בכל העולם, ומה גם לדכא את שארית הפליטה השרידים אשר ה’ קורא.

“לאחרונה קיבלו, לדאבון כל יראי ה’, חיזוק גדול מאת ממשלת ארה”ב, בפרט במה שהכריז על ירושלים כעיר הבירה של מדינת הציונות, ויש בדעתם להעביר בנין האמבאסאדע של ארה”ב לירושלים לרגל יום אידם למלאות שבעים שנה – ותוצאותיו מי ישורנה”.

הרבי המשיך: “חובתינו בשעה זו להתבונן מה היה מרן דודי זקני זללה”ה אומר בזמן כזה, ומה היה אבא מארי זללה”ה אומר בזמן כזה. ולעניות דעתי צריכים לצאת בקריאה גדולה לכל תלמידי וחסידי מרן דודי זקני זללה”ה שומעי לקחו, כל אלו אשר הספר הקדוש ‘ויואל משה’ נר לרגלם, ולסדר אסיפה גדולה ועצרת אדירה לכל אלו התלמידים אשר לא כרעו לבעל הציוני, כדי לעורר הלבבות שלא להתפעל מן הנצחונות וההצלחות של הציונים, ולחזור ולשנן דברי אלוקים חיים”.

הרבי הוסיף: “ואבקש מהעסקנים החשובים של ‘ועד משמרת חומותיך ירושלים’ להתאסף במוקדם עם עסקני כל הקהלות ההולכים בשיטת מרן דודי זקני זללה”ה, ויטו שכם אחד בשיתוף מלא בכל הפעולות הנצרכות לסדר אסיפה גדולה וכללית לתכלית אחד: כדי להרבות כבוד שמים לשם שמים, ובו יתאספו שלומי אמוני ישראל לחזק ולהתחזק על בנינו ועל דורותינו לדעת את הדרך אשר נלך בה במלחמת ה’ נגד ציונות.

“וכן לחזור ולשנן לנו ולבנינו כי עצם הקמת המדינה היא הצרה הגדולה והיא מרידה במלכות שמים בפלטין של מלך בארצינו הקדושה, ונכריז לכל העולם כולו כי אין לנו חלק ונחלה בה! אנו מובדלים ומופרשים ממדינה הטמאה וכל המסתעף! וכי דעת תורתינו הקדושה היא שאסור למוסדות התורה ליהנות משלחן איזבל, הן תלמוד תורה והן ישיבות והן בתי חינוך לבנות”.

בסאטמר אומרים כי מיד אחרי משא האדמו”ר, התחילו רבני הקהילה בהכנות ותכנונים לכינוס הענק.