נתניהו: אני לא חושש מבחירות. להיפך. אם יהיו – נתמודד וננצח

יוני גרין
|
כ"ה אדר התשע"ח / 12.03.2018 19:07
נתניהו נשא נאום במליאת הכנסת: “אני קורא לשר הביטחון ולחרדים – בשעה הזו צריך לרדת מצמרות העצים אל קרקע המציאות. את המאמץ הזה צריך לעשות עכשיו והלילה – ואנחנו נעשה אותו” • תקף האופוזיציה: “אני עוד לא ראיתי דבר כזה, אופוזיציה שמפחדת מבחירות. זו האמת הפשוטה”

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (שני) במליאת הכנסת, לאחר ש-40 ח”כים מהאופוזיציה יזמו דיון על חקירות המשטרה שנקשרו בשמו.

נתניהו קרא במהלך דבריו לעשות מאמץ עליון למנוע את פירוק הממשלה, אך ציין כי אינו חושש מבחירות.

“היום הוא יום מטלטל למדינת ישראל. הממשלה שלנו מתנהלת באחריות, בשיקול דעת, ביציבות והיא מביאה הישגים גדולים למדינת ישראל,  בכלכלה, במדיניות חוץ, בביטחון, תחבורה, תשתיות, ודאגה לאיכות החיים.  אזרחי ישראל יודעים להעריך את מה שאנחנו עושים לטובתם.

“אני אומר זאת לא מפני שאני חושש מבחירות – להיפך. הציבור רואה את ההישגים האדירים  שלנו. לאורך כל השנים שלי לא ראיתי תמיכה כזו בי, משפחתי ובמדיניות הממשלה שבראשותי”.

נתניהו הצהיר כי הוא לא מעוניין בהקדמת הבחירות: “אם יהיו בחירות, נתמודד בהן וגם ננצח. אבל אנחנו עוד לא שם. השעה מאוחרת, אבל לא מאוחרת מדי. צריך לעשות מאמץ עליון אחרון כדי לשמור על הממשלה בהרכבה הנוכחי לאורך זמן.

“אתם יודעים גם למה, ממשלה שנשענת על חודו של קול פשוט לא יכולה לתפקד – היינו בסרט הזה, ראינו אותו. משום כך הרחבנו את הממשלה. ואכן הממשלה הנוכחית מתפקדת היטב. צריך לעשות את אותו מאמץ לשמר אותה”.

נתניהו פנה לאופוזיציה: “אתם צריכים להעריך קצת יותר את הציבור הישראלי. הוא יודע להעריך את ההבדל בין אמת לשקר. שמעתי את הדברים שלכם ולא נפלתי מהכיסא. תמיד אתם מדברים גבוהה גבוהה, ואחר כך האבק שוקע, הענן מתפזר והדברים מתבררים כהבל”.

הוא הוסיף: “הציבור יודע לעשות את ההבדל בין התלונות שלכם לעשייה הבלתי פוסקת שלי ושל חברי. לכן הציבור קובע בכל פעם שאני אעמוד כאן – ואתם תשבו שם, כאופוזיציה”.

נתניהו המשיך: “האופוזיציה רוצה שהממשלה תמשיך לכהן כי היא חוששת מבחירות וזו האמת הפשוטה. גם אתם יודעים שהאמירות שלכם הן אמירות סרק.

נתניהו

צילום: Miriam Alster/Flash90

“הייתי בטוח שאתם בעקבות המשבר הזה תגישו חוק לפיזור הכנסת לא בשבוע שעבר – היום. אבל זה לא קרה, וזה לא יכול לקרות. אני עוד לא ראיתי דבר כזה, אופוזיציה שרוצה שהממשלה תמשיך לכהן כי היא חוששת מבחירות. זו האמת הפשוטה”.

אחר כך פנה נתניהו לחברי הקואליציה: “אני רוצה לפנות עכשיו לחבריי בקואליציה; דווקא בגלל ההישגים הגדולים שלנו, דווקא בגלל האתגרים הגדולים שעומדים לפנינו. צריכים לפעול באחריות. הממשלה זקוקה לממשלה יציבה, איתנה ורחבה שמתפקדת לאורך זמן. היא זקוקה לממשלה שלנו.

“אני קורא לשר הביטחון ולחרדים – בשעה הזו צריך לרדת מצמרות העצים אל קרקע המציאות. את המאמץ הזה צריך לעשות עכשיו והלילה – ואנחנו נעשה אותו”.

מליאת הכנסת קיבלה ברוב של 53 תומכים מול 47 מתנגדים את דברי ראש הממשלה בדיון שזימנה האופוזיציה בדרישה שנתניהו יגיב לחקירות שנקשרו בשמו.