מדד איכות החיים בערים הגדולות: רחובות בראש • ובמה מובילה ב”ב?

דוח המדד של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציג: מבין 14 הערים הגדולות בישראל לשנת 2016 - כי רחובות היא העיר בה איכות החיים היא הגבוהה• ביותר בני ברק, תחזיקו חזק, במקום הרביעי
יוני גרין
כ"ה אדר התשע"ח / 12.03.2018 17:13

מדוח מדד איכות החיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה – שמדד את איכות החיים ב-14 הערים הגדולות בישראל לשנת 2016 – עולה, כי רחובות היא העיר בה איכות החיים היא הגבוהה ביותר.

אחריה מדורגות רמת גן, ראשון לציון, בני ברק ופתח תקווה. במקום השישי מדורגת חולון ואחריה תל-אביב-יפו. את העשיריה הראשונה סוגרות אשדוד, אשקלון וחיפה.[

נתניה דורגה במקום ה-11, באר שבע במקום ה-12, ירושלים במקום ה-13 ובת ים ב-14.

מלבד הדירוג הכללי, צוינו בדוח גם פרמטרים ספציפיים לכל עיר.

כך, למשל, ברמת גן תוחלת החיים היא הגבוהה ביותר.  ראשון לציון תופסת את המקום הראשון עם שביעות הרצון מאזור המגורים. בני ברק מובילה מבחינת שביעות הרצון מהחיים, הערכה עצמית של בריאות ושיעור ההצבעה בבחירות לכנסת. בפתח תקווה נמצא האחוז הגבוה ביותר של תושבים שמרוצים ממצבם הכלכלי. בתל-אביב-יפו שיעור התעסוקה הוא הגבוה ביותר. העיר חיפה מובילה עם הצפיפות הנמוכה ביותר.

המדדים התייחסו לנתונים כמו שיעור התעסוקה בעיר ושיעור המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון, שביעות הרצון מהעבודה, הרוגים בתאונות הדרכים, תוחלת החיים, צפיפות דיור, שביעות רצון מהדירה ומאזור המגורים, שיעור בעלי השכלה גבוהה, וסקר שנערך בין התושבים בערים הגדולות שכלל שאלות על שביעות רצון מהחיים, מהפארקים ומהניקיון בעיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות