בנט תקף את ליברמן ולפיד: “רוצים רבבות חרדים בצבא? פייק מנהיגות”

יו"ר הבית היהודי תקף את ליברמן ולפיד בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי: "יש פה לא רק פייק משבר, אלא גם פייק מנהיגות שמעדיפה מרדף אחרי סקרים על פני להגיד את האמת לבוחרים"
אריה ריבקינד
כ"ה אדר התשע"ח / 12.03.2018 15:45

יו”ר הבית היהודי השר נפתלי בנט הציג בצהריים (שני), בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, גרף לפיו גיוס החרדים לצה”ל גדל בשנים האחרונות ותקף את אביגדור ליברמן ויאיר לפיד.

“אמרנו שמדובר בפייק משבר ואנחנו עומדים מאחורי זה. יש פה לא רק פייק משבר, אלא גם פייק מנהיגות שמעדיפה מרדף אחרי סקרים על פני להגיד את האמת לבוחרים”, אמר בנט.

הוא הוסיף: “בעשור האחרון הגיוס החרדי גדל משנה לשנה. בעשר שנים צמחנו פי עשרה מפחות מ-300 ל-3,000 – זה אומר שמדינת ישראל בכיוון טוב”.

בנט המשיך: “נכון, זה לא זבנג וגמרנו, ונכון שלא כל החרדים מחר יתגייסו, אבל אני אגיד לכם עוד משהו: האם באמת יאיר לפיד ואיווט ליברמן רוצים? האם צה”ל רוצה מחר לגייס רבבות חרדים?

“האם אנחנו כחברה ישראלית רוצים בין לילה את כל ההפרדה המגדרית שקשורה בזה? את 17 סוגי הכשרויות? למציאות הישראלית יש קצב משלה והקצב הוא טוב. החרדים הולכים ומצטרפים לצה”ל, לשוק העבודה ולומדים מקצועות להתפרנס.

“את מה שאני אומר יודע גם יאיר לפיד ויודע איווט ליברמן מכיוון שצה”ל אומר לו את הדבר הזה. גם צה”ל לא רוצה פי עשרה חרדים מחר בבוקר כי צה”ל והחברה הישראלית לא יודעים לעכל את זה בקצב כל כך מהיר. ולכן, המשבר הוא משבר לא אמיתי, הוא משבר חלול”.

בנט הבהיר כי הוא שמח על מאמציו של נתניהו לפתור את המשבר: “מנהיגות שמעדיפה לקושש קולות כדי ללכת ולהתחנף לבוחרים במקום להגיד את האמת, גם אם היא לא נוחה – אינה מנהיגות. גם אנחנו מנהיגים ואומרים את האמת הלא נוחה לפעמים לבוחרים שלנו, אבל זו מנהיגות. מנהיגות היא לא לרדוף אחרי הקולות אלא להנהיג ולהגיד את האמת.

“ולכן, אנחנו בהחלט מגבים את מאמצי ראש הממשלה, ואני קורא לכל חברי הקואליציה: בואו נהיה מנהיגים, בואו נעשה את הדבר הנכון למדינת ישראל ובואו נמשיך פה לנהל ממשלה לאומית טובה”.

השר דחה בתחילת דבריו בישיבה את אמירתו של ראש עיריית שדרות לשעבר, אלי מויאל, כי “טוב שהאשכנזים הקימו את המדינה”.

בנט: “פה זה ארץ ישראל, מי שבנה את ארץ ישראל הם אשכנזים וספרדים גם יחד. הקיבוצניקים בנו את ארץ ישראל וגם תושבי עיירות הפיתוח בנו את ארץ ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות