ליברמן על חוק הגיוס: זה ‘פייק’. כולנו נצביע נגד ונקווה שלא יעבור”

שר הביטחון מגיב לראשונה לפשרה שאישרו החרדים בנושא החוק הגיוס ומבהיר: "להצביע בעד החוק זו פשוט בגידה באופן הכי בסיסי" • אם השרה סופה לנדבר תפוטר בעקבות הצבעתה נגד החוק - ישראל ביתנו תפרוש
אריה ריבקינד
כ"ה אדר התשע"ח / 12.03.2018 15:08

שר הביטחון אביגדור ליברמן התיחס בצהריים (שני), בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת, לראשונה לאישור חוק הגיוס בוועדת השרים לחקיקה ולפשרה עם הסיעות החרדיות.

“כל השרים בוועדת השרים לחקיקה הסתייגו מהחוק ולא באו לישיבה היום חוץ משרת המשפטים”, אמר ליברמן – והוסיף: “החוק כפי שעבר זה דוגמה לפייק חוק קלאסי. אומרים שנאשר משהו, אחר כך יהיו תיקונים ולא משנה מה כתוב בחוק. לא משנה אם היועמ”ש מסתייג ממנו, אם הוא עומד בדרישות בג”ץ או לא – זה לא חשוב. כרגע מאשרים ספר טלפונים”.

הוא ציין שהמצב בו החוק אושר בטרם הועברו התיקונים הוא אבסורד: “זה אבסורד לצפות שישראל ביתנו תאשר חוק כזה”.

הוא הדגיש כי כל חברי ישראל ביתנו יתנגדו לחוק, כולל השרים.

ליברמן ציין כי המפלגה תתנגד לחוק בהצבעה, אך בשלב זה לא תעזוב את הממשלה מיוזמתה. “אני מקווה שהחוק הזה לא יעבור. יש לנו אחריות להיות רציניים ולא להקריב ערכים בתמורה לכיסאות. תחושתי היא שאם אנחנו נצביע עבור החוק כפי שכרגע מוצע, זו תהיה פשוט בגידה בצעירים ובמשפחות המשרתים. זו פשוט בגידה באופן הכי בסיסי”.

ליברמן ציין: “לא השאירו לנו הרבה ברירות. אין תפקיד מעניין יותר משר הביטחון. אף אחד לא מתנדב מרצונו לעזוב תפקיד כזה. אנחנו לא נתנדב לעזוב כל זמן שהחוק לא עבר קריאה שנייה ושלישית”.

בתשובה לשאלות הכתבים – אמר ליברמן, כי אם השרה סופה לנדבר תפוטר בעקבות הצבעתה נגד חוק הגיוס – תפרוש ישראל ביתנו מהקואליציה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות