מויאל: “אם הספרדים היו מקימים את המדינה, זו הייתה מדינה ערבית”

על רקע הסערה הציבורית סביב סדרת הטלוויזיה 'סאלח, פה זה ארץ ישראל' - תוקף ראש העיר שדרות לשעבר את היוזמה לשנות שמות רחובות של מקימי המדינה • "כדאי שתאמר האמת ושנשים מראה מול הפנים שלנו: כמה אוניברסיטאות היו במרוקו? מה ידענו על העולם המתקדם?"
יוני גרין
כ"ה אדר התשע"ח / 12.03.2018 13:55

ראש העיר שדרות לשעבר, אלי מויאל, תקף בתכניתו של מנדי ריזל ברדיו FM101.5 את היוזמה לשינוי שמות רחובות שנקראו על שם בכירי מחלקת העלייה בסוכנות ואחרים.

מדובר ביוזמה שבאה על רקע הסערה הציבורית, בעקבות הסדרה התיעודית ‘סאלח, פה זה ארץ ישראל’.

לדברי מויאל,  “טוב שהאשכנזים קיבלו את הספרדים ולא ההיפך, כי אחרת היו מקימים במזרח-התיכון עוד מדינה ערבית אחת. אולי כדאי שתאמר האמת ושנשים מראה מול הפנים שלנו: כמה אוניברסיטאות היו במרוקו? מה ידענו על העולם המתקדם? כמה טכנולוגיה היתה במרוקו? אם הספרדים היו עולים ראשונים, הייתה פה עוד מלוכה מחורבנת”.

לדבריו, “כאשר אתה עובר תרבות, הדור הראשון והשני משלם את המחיר, זו גזירת עולם ואיש לא יכול להתנגד לה. ההורים שלי ושלך שילמו את המחיר, והורים אחרים שילמו את המחיר. זה המחיר ששולם בשביל לבנות את הארץ הזו”.

ריזל שאל: המחיר היה מוצדק? אתה מבין אותו?

מויאל: “בוודאי קבלנו מדינה ועצמאות ודמוקרטיה (…) שום עלייה לא הייתה חלקה באמת. עם כל הכבוד, אי-אפשר שבזמן ש-7 מדינות ערב יאיימו לכלות את ארץ ישראל, הם יטפלו בגזזת (…) השנים היו שנות מלחמה, אני עברתי את ההקרנות נגד גזזת ב-57”.

יעל בן יפת, מנכ”לית הקשת הדמוקרטית המזרחית, שהתעמתה בשידור עם מויאל, כינתה אותו “גזען” ו”משת”פ”, כלשונה

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מזרחי
    12/03/2018 18:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. צודק בהחלט

  2. עוד אחד שקיבל ג'ובות על חשבון האחים שלו
    12/03/2018 20:09
    סויסה
  3. כנראה שההורים שלו לא שילמו מספיק

  4. אים הספרדים
    13/03/2018 09:20
    אביב
  5. סוף סוף קם אלי מויאל ואומר את האמת למה להיעלב ? יש לנו מדינה מדינה יקרה וטובה אז במקום להתבכיין בואו נוהבאותה באמת ותיזכרו , אין לנו ארץ אחרת נישמור עליה מכל מישמר העריכו אותה כנס מבורך

  6. מה שנכון נכון
    13/03/2018 10:01
    עמית
  7. תראו מה קורה במפלגה ששולטים בא רק ספרדים כמו שס כמה שחיתות. הייתה פה מדינה כמו מצריים ,רק השילטון והמקורבים היו עשירים ומושחתים והעם מסכן . היו שודדים את כול הכספים של המדינה