בנט: זה משבר חלול. צה”ל לא רוצה ולא יודע להכיל עשרות אלפי חרדים

שר החינוך נאם בכנס חיפה למנהיגות והבהיר למה דרושה פשרה: "המשבר שכביכול מתחולל הוא משבר חלול. אין בו דבר. יש מתווה וצה״ל רוצה בדיוק את הקצב הזה. זה לא זבנג וגמרנו"
אריה ריבקינד
כ"ה אדר התשע"ח / 12.03.2018 12:06

שר החינוך נפתלי בנט השתתף הבוקר (שני) בכנס חיפה למנהיגות, במסגרתו הבהיר מדוע נדרשת פשרה בסוגיית גיוס החרדים.

“ביומיים האחרונים אפפה את כולנו אוירת בחירות”, אמר בנט. “אתמול, בעצם, התקיימו בחירות – על המאזניים הייתה מונחת טובתה של מדינת ישראל מול אינטרסים פוליטיים, ואנחנו בחרנו באחריות לאומית”.

לדבריו, “חשוב לזכור: אנחנו, השרים וחברי הכנסת, עובדים אצל שמונה מיליון אזרחי מדינת ישראל ולא להיפך. כל מה שאנחנו עושים צריך לשרת את מדינת ישראל ולא את הפוליטיקה. המשבר שכביכול מתחולל הוא משבר חלול. אין בו דבר.

הוא הוסיף: “האמת היא אולי לא פופולארית אבל אני אגיד אותה: יש מתווה גיוס כאשר בעשור האחרון לאט לאט יותר חרדים מתגייסים לצבא משנה לשנה. אם מישהו חושב שצה”ל רוצה ויודע להכיל כרגע עשרות אלפי חרדים בבת אחת, הוא טועה. צה״ל רוצה בדיוק את הקצב הזה. זה לא זבנג וגמרנו”.

בנט הדגיש: “כל המשבר הזה הוא חלול מיסודו, הוא פוליטי בעיקרו, ואני חושב שכל האנשים שעוסקים בדבר, ראוי שיתגייסו סביב אותו חוק שמקבע את המתווה ההדרגתי. לא נבחרנו בשביל להיות פופולאריים, נבחרנו בשביל לעשות את הדבר הנכון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות