ליברמן נגד הפשרה: ישראבלוף, לא בונים חוק לפי צרכי רב או ‘מועצת’

במהלך היום יצטרך שר הביטחון להחליט: מפלגתו תסתפק בהתנגדות לחוק הגיוס או תתעקש על פרישה? • ח"כ עודד פורר: "זו בושה וחרפה שהוא יעלה לקריאה טרומית. כל נושא הגיוס הפך לפארסה"
אריה ריבקינד
כ"ה אדר התשע"ח / 12.03.2018 10:41

לאחר שהלילה הושגה הסכמה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן  ומועצת גדולי התורה של אגו”י העניקה ‘אור ירוק’ להצבעה על התקציב –  עבר הכדור לידיו  של שר הביטחון –  שיצטרך להחליט האם הוא מתנגד להסכמות ופורש מהקואליציה.

יו”ר סיעת ישראל ביתנו, ח”כ רוברט אילטוב, אמר הבוקר בראיון בערוץ 12 כי בכוונת מפלגתו להצביע נגד פשרת חוק הגיוס.

“אני חושב שהחוק הזה צריך לבוא מגורם מקצועי שזה משרד הביטחון”, אמר אילטוב. “לא יכול להיות שכל ח”כ יכול להניח פצצה על השולחן. לא יכול להיות ששמים את זה על השולחן – או שתצביע או שלא. אנחנו לא באים לליצמן או לשר האוצר ואומרים אנחנו רוצים שתצביעו על התקציב כמו שאנחנו רוצים”.

חבר מפלגתו, ח”כ עודד פורר, הבהיר בראיון לאריה גולן  ברשת ב’ כי המהלך הוא “ישראבלוף”: “לא נצביע ולא נתמוך בעד שום חוק אלא אם הוא יעבור קודם את מערכת הביטחון”.

לדברי פורר, “חוק הגיוס זה לא דבר שאפשר לעשות איתו מסחרה. לא בונים את החוק הזה לפי צרכי רב כזה או אחר או מועצת גדולי התורה. אני גם לא מגיש הצעות חוק בנושא מסים ואומר לרשות המסים ‘זו הדרישה שלי, אתם לא יכולים להתערב'”.

פורר הוסיף: “הנוסח שכרגע מונח הוא הוא נוסח שאין שום סיכוי שאנחנו יכולים לתמוך בו. זו בושה וחרפה שהוא יעלה לקריאה טרומית. כל נושא הגיוס הפך לפארסה”.

פורר הדגיש כי יש לקדם את הצעת החוק בנושא הגיוס רק אחרי המלצת צה”ל עצמו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות