אור ירוק מהמועצת של אגו”י: חוק הגיוס יאושר בטרומית

לאחר פגישה ממושכת של ליצמן עם נתניהו: ה'מועצת' של אגודת ישראל אישרה הלילה לח"כים של הסיעה לתמוך במתווה חוק הגיוס שיובא מחר לאישור בוועדת שרים לחקיקה • ביום רביעי יובא החוק לאישור בקריאה טרומית • כעת המפתח נמצא בידיים של שר הביטחון
אריה ריבקינד
כ"ה אדר התשע"ח / 12.03.2018 00:09

לאחר פגישה ממושכת של סגן השר יעקב ליצמן עם ראש הממשלה נתניהו: מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל אישרה הלילה לחברי הכנסת של הסיעה לתמוך במתווה חוק הגיוס שיעלה ביום שני בבוקר בוועדת השרים לחקיקה.

לפי המתווה, החוק יאושר בקריאה טרומית בכנסת ביום רביעי הקרוב.

במכתב ששיגר מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, הרב מרדכי שטרן, הוא כותב לחברי הכנסת:

“הננו להודיעכם שהואיל ונציגי הממשלה הסכימו לקבל את נוסח חוק הגיוס כפי שהציעו הנציגים החרדים ושחוק זה יאושר בוועדת השרים מחר וביום רביעי בקריאה טרומית בכנסת, ואי”ה במושב הקיץ יעלו את החוק לשלש קריאות בהסכמת הממשלה, החליטו רבותינו שבאופן זה יצביעו חברי הכנסת על התקציב”.

מכתב המועצת, חוק הגיוס

כעת ממתינים בלשכת נתניהו לראות האם יצליחו להגיע להבנות גם עם שר הביטחון אביגדור ליברמן. לפי דיווח בערוץ עשר, בליכוד מפעילים לחץ כבד על יו”ר ישראל ביתנו, כדי שיסכים לפשרה עם הסיעות החרדיות.

קדם לשיגור המכתב מפגש בין ראש הממשלה לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שהסתיים לקראת השעה 22:00.

אם אכן יאשר ליברמן את הפשרה, תצביע מחר ועדת השרים לחקיקה על הצעת החוק שהניחו הסיעות החרדיות ושרשומה על שמו של ח”כ יואב בן צור, וביום רביעי יעלה החוק במליאת הכנסת בקריאה טרומית בלבד – תוך התחייבות לקדם את החוק במושב הקיץ רק בתיאום עם הממשלה.

נתניהו מצידו מותר על דרישתו מראשי סיעות הקואליציה להתחייב שלא לפרקה לפני נובמבר 2019, המועד הקבוע בחוק של הבחירות.

בתוך כך, יו”ר דגל התורה ויו”ר ועדת הכספים של הכנסת, ח”כ משה גפני, יביא לאישור הוועדה ביום שני בבוקר את תקציב המדינה לשנת 2019.

בחדשות עשר העריכו כי מאמציו של נתניהו הערב, שבאים בניגוד לטענות במערכת הפוליטית כי הוא מעוניין בהקדמת הבחירות לחודש יוני, נובעים מהעובדה כי הוא מבין שאין לו כעת רוב בכנסת למהלך. כמו כן, בליכוד חוששים מהאפשרות שמפלגות אחרות ינסו להקים ממשלה חלופית שלא בראשות נתניהו.

קודם לכן, בשעות הערב, נראה היה כי הולכים לבחירות. זאת לאחר שראש הממשלה קיבל את החלטת ‘המועצת’ של אגו”י לדחות את מתווה חוק הגיוס של שרת המשפטים איילת שקד, במהלך ישיבת הקבינט. לאחר הישיבה הוא נפגש עם שר האוצר משה כחלון בארבע עיניים, וראש לשכתו יואב הורוביץ נועד עם שר הפנים אריה דרעי.

לפי דיווח ב’כאן’, יו”ר ש”ס אריה דרעי אמר אחרי ישיבת הקבינט כי שר האוצר ושר הביטחון “לא נשמעו לי כמי שנערכים או מעוניינים בבחירות”.

ח”כ משה גפני מדגל התורה הביע בשיחות סגורות תסכול רב מההתפתחויות, ואמר: “קיצונים משני הצדדים השתלטו על השיח”.

במכתב ששיגר מוקדם יותר היום מזכיר מועצת גדולי התורה לח”כים אמר: “נתבקשתי להודיעכם כי בהחלטת רבותינו חברי מועצת גדולי התורה להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב לא חל כל שינוי ועליכם לפעול על פי החלטה זו”.

מועצת אגודת ישראל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות