השופטת לעיריית אלעד: לא להעביר את חתימת הסכם הגג במשך שבוע

משרד השיכון, האוצר ועיריית אלעד חתמו על הסכם גג לבניית יותר מ-5,400 יח"ד שישווקו בעיר החרדית עד 2020 • אבל 'מטה המאבק לבינוי שפוי באלעד' פנה לבית משפט לתת צו ביניים נגד החתימה • השופטת לא נעתרה אבל הורתה על השהיית ההסכם, כדי לאפשר למטה להבהיר את פשר הבקשה
אריה ריבקינד
כ"ה אדר התשע"ח / 12.03.2018 00:02

עתירה מנהלית הוגשה היום (ראשון) לבית המשפט לעניינים מנהליים מחוז מרכז כנגד עיריית אלעד וראש העיר שרוליק פרוש, בבקשה למנוע את אישור ‘הסכם הגג’ שנחתם עם שרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר, על ידי חברי המועצה.

העתירה הוגשה על ידי מאשה לזנובסקי השם “מטה המאבק לבינוי שפוי באלעד’ כשעתיים לפני תחילת הישיבה, לאחר שהבוקר הובא ההסכם לעיון גורמים משפטיים.

השופטת ורדה מרוז לא הצליחה לרדת לעומקו של הקשר בין העותרת לבין ההסכם לו היא מתנגדת. בעקבות כך, השופטת לא נעתרה לבקשה למתן צו ביניים, ואיפשרה לעירייה לאשר את ההסכם בישיבת המועצה. עם זאת, השופטת הורתה שלא להעביר את ההסכם החתום למשרד הבינוי והשיכון ולמשרד האוצר במשך 7 ימים, כדי שיתאפשר לעותרת להסביר את מעמדה והסיבה שהיא עלולה להיפגע מהסכם הגג.

“אנו נמשיך בפעילותנו, נצרף לעתירה עותרים נוספים, נסביר את עמדתנו והפגיעה שעלולה להיגרם לתושבי העיר”, אומרם המתנגדים להסכם לחרדים 10.

ביום רביעי האחרון נחתם הסכם הגג לבניית יותר מ-5,400 יחידות דיור שישווקו בעיר החרדית עד שנת 2020. מכוח תקנות התכנון והבנייה עשויות להתווסף עוד כ-1,500 יחידות דיור באישור הוועדה המקומית.

במסגרת ההסכם נקבע, כי אם קצב שיווק הדירות עד שנת 2020 יהיה משביע רצון, קיימת אפשרות לפעימה שנייה, שתכלול 6,500 יחידות דיור נוספות, בכפוך לאישור גופי התכנון.

לפי ההסכם, בעיר יוקמו גם ארבעה מתחמי תעסוקה ומסחר, שישמשו גם עבור תושבי הערים השכנות פתח תקוה וראש העין.

שטחי המסחר צפויים להניב לעיריית אלעד הכנסות  מארנונה. במקביל, יוקמו בעיר גם מוסדות ציבור כמו בתי כנסת, גינות קהילתיות, בתי ספר, גנים, מתנ”סים ואולמות ספורט.

תקציב ההסכם הוא כ-3.1 מיליארד שקל. כ-2.8 מיליארד שקל מהתקציב מוקצה לעבודות הפיתוח והתשתיות, והיתר להקמת מוסדות ציבור.

 

עתירה, אלעד

עתירה, אלעד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות