‘הפלג’ מחריף את המחאה על מעצר העריק מ’קול תורה’: יפגין בבני ברק

יוסף גרינבוים
|
כ"ה אדר התשע"ח / 11.03.2018 22:19
בעקבות החלטת בין הדין הצבאי להאריך את מעצרו של תלמיד ישיבת ‘קול תורה’ בירושלים, שנעצר בגין עריקות מצה”ל עד תום ההליכים – יפגינו מחר אנשי ‘הפלג הירושלמי’ מחר אחר הצהרים בבני ברק

בעקבות החלטת בין הדין הצבאי להאריך את מעצרו של מאיר בורדיאנסקי, תלמיד ישיבת ‘קול תורה’ בירושלים שנעצר בגין עריקות מצה”ל עד תום ההליכים, הורו היום חברי ‘מועצת גדולי עולם התורה’ של הפלג הירושלמי, ל’עסקני הוועדה להצלת עולם התורה’ להחריף את המחאה נגד מעצרו.

הרבנים חזרו על דבריו של הגר”ש אוירבך זצ”ל כי יש “להרעיש עולם ומלואו” במחאה על מעצר תלמיד ישיבה בגלל סירובו להתייצב בלשכות הגיוס.

בעקבות הוראתם יפגינו אנשי הפלג הירושלמי מחר בעיר בני ברק – בשעה 16:00. טרם פורסם מיקום ההפגנה.

משפטו של בורדיאנסקי, הכלוא בכלא ענתות, מתנהל מאז יום רביעי. בית המשפט הצבאי גזר עליו היום מעצר עד תום ההליכים. כבר ביום הראשון לשהותו בכלא הצבאי, הצהיר על סירובו ללבוש מדים, והוא הועבר לאגף המבודד בכלא.

ביום חמישי האחרון הפגינו כמה מאות מאנשי הפלג וחסמו את הכניסה לירושלים, במחאה על המעצר.

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר: “המשך המאבק נקבע על פי הוראתם הברורה של ‘מועצת גדולי עולם התורה’, שהורו לנו להמשיך את המאבק בגזירת הגיוס בכל העוצמה. הלכך, אנו מודיעים בזאת, על החרפת ההפגנות עד להשבת חוק הגיוס למתכונתו המקורית, ללא התנייה במכסות וביעדי גיוס”.

מ’האגודה להגנת זכויות הציבור החרדי’ נמסר: “לאור ההתנהלות האיומה מצד משטרת מרחב דן במחאות הקודמות, ובעקבות דריסתם ברגל גסה של שוטרי מרחב דן את זכויותיהם הבסיסיות והדמוקרטיות של מפגינים רבים שהשתתפו בהפגנות הללו, האגודה תנקוט בצעדים מגוונים וקיצוניים, על מנת לתעד שוטרים שיפרו את החוק בעת פינוי המפגינים. דינו של הציבור החרדי, כדינם של כל הפלגים בציבוריות הישראלית, וזכותם הדמוקרטית עומדת להם להפגין בראש חוצות ולהביע את מחאתם בכל ענין שיראו לנכון להפגין עבורו.”