נתניהו נועד עם ליצמן: מתגבש פתרון, גפני יעלה התקציב לאישור

הפשרה המסתמנת: חוק הגיוס יאושר בטרומית ובמהלך הפגרה ינסו למצוא מתווה מוסכם, ביחד עם מערכת הביטחון • בליכוד מפעילים לחץ כבד על יו"ר ישראל ביתנו, כדי שיסכים לפשרה עם החרדים • ח"כ משה גפני מתכוון להביא בבוקר לאישור בוועדת הכספים את תקציב המדינה לשנת 2019
אריה ריבקינד
כ"ד אדר התשע"ח / 11.03.2018 21:48

משבר חוק הגיוס: ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך מאז שעות הערב (ראשון) מרתון פגישות עם ראשי סיעות הקואליציה במאמץ אחרון למנוע את הקדמת הבחירות.

בכירים בקואליציה אמרו לחדשות עשר, כי הערב  נראו לראשונה סימנים שנתניהו פועל באמת לפתרון המשבר.

הפגישה בין ראש הממשלה לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן הסתיימה לקראת השעה 22:00. לפי דיווח ב’כאן’, ליצמן יצא אופטימי מהפגישה.

כעת ממתינים בלשכת נתניהו לראות האם יצליחו להגיע להבנות גם עם שר הביטחון אביגדור ליברמן.

לפי דיווח בערוץ עשר, בליכוד מפעילים לחץ כבד על יו”ר ישראל ביתנו, כדי שיסכים לפשרה עם הסיעות החרדיות.

על פי הדיווח, אם אכן יאשר ליברמן את הפשרה, תצביע מחר ועדת השרים לחקיקה על הצעת החוק שהניחו הסיעות החרדיות ושרשומה על שמו של ח”כ יואב בן צור, וביום רביעי יעלה החוק במליאת הכנסת בקריאה טרומית בלבד – תוך התחייבות לקדם את החוק במושב הקיץ רק בתיאום עם הממשלה.

לפי מקורבי נתניהו, ראש הממשלה הציע לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן בפגישתם להכריז כי הוא נסוג מהדרישה להעביר את חוק הגיוס בשלוש קריאות עוד לפני התקציב – כפי שדרשו חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לפני שבוע. בתמורה, נתניהו ישקול לוותר על דרישתו מראשי סיעות הקואליציה להתחייב שלא לפרקה לפני נובמבר 2019, המועד הקבוע בחוק של הבחירות.

בסוף השבוע יאושר התקציב והח”כים ייצאו לפגרת הפסח, במהלכה ינסו למצוא מתווה מוסכם לחוק הגיוס, ביחד עם מערכת הביטחון, כפי שדורש שר הביטחון אביגדור ליברמן.

בתוך כך, יו”ר דגל התורה ויו”ר ועדת הכספים של הכנסת, ח”כ משה גפני, מתכוון להביא לאישור מחר בוועדה שבראשה הוא עומד את תקציב המדינה לשנת 2019.

בחדשות עשר העריכו כי מאמציו של נתניהו הערב, שבאים בניגוד לטענות במערכת הפוליטית כי הוא מעוניין בהקדמת הבחירות לחודש יוני, נובעים מהעובדה כי הוא מבין שאין לו כעת רוב בכנסת למהלך. כמו כן, בליכוד חוששים מהאפשרות שמפלגות אחרות ינסו להקים ממשלה חלופית שלא בראשות נתניהו.

ראש הממשלה קיבל את החלטת ‘המועצת’ של אגו”י לדחות את מתווה חוק הגיוס של שרת המשפטים איילת שקד, במהלך ישיבת הקבינט. לאחר הישיבה הוא נפגש עם שר האוצר משה כחלון בארבע עיניים, וראש לשכתו יואב הורוביץ נועד עם שר הפנים אריה דרעי.

לפי דיווח ב’כאן’, יו”ר ש”ס אריה דרעי אמר אחרי ישיבת הקבינט כי שר האוצר ושר הביטחון “לא נשמעו לי כמי שנערכים או מעוניינים בבחירות”.

ח”כ משה גפני מדגל התורה הביע בשיחות סגורות תסכול רב מההתפתחויות, ואמר: “קיצונים משני הצדדים השתלטו על השיח”.

כפי שדווח, מוקדם יותר היום שיגר מזכיר מועצת גדולי התורה לח”כים מכתב בו נאמר: “נתבקשתי להודיעכם כי בהחלטת רבותינו חברי מועצת גדולי התורה להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב לא חל כל שינוי ועליכם לפעול על פי החלטה זו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות