מחקר חדש מצא: אפילו עישון של סיגריה אחת ביום מזיק לבריאות

גם עישון של סיגריה בודדת ביום בקרב גברים מעלה את הסיכון לחלות במחלות לב ב-48%, ובשבץ ב-25% • ומה האחוזים בקרב הנשים?
תמי גיל
כ"ד אדר התשע"ח / 11.03.2018 15:03

מחקר מטא-אנליזה חדש, המסכם 141 מחקרים שנערכו בין השנים 1946 ל-2015, קובע כי גם עישון של סיגריה אחת ביום מעלה את הסיכון למחלות קרדיו-וסקולאריות ושבץ.

המחקר התפרסם במגזין הבריאות BMJ Open וביקש לבחון את השפעתן של סיגריה אחת עד חמש סיגריות ביום על בריאות המעשנים.

החוקרים הופתעו לגלות, כי גם עישון של סיגריה בודדת ביום בקרב גברים מעלה את הסיכון לחלות במחלות לב ב-48%, ובשבץ ב-25%.

דו”ח שר הבריאות לשנת 2017 קבע, כי כ-45% מהנשים המעשנות פחות מעשר סיגריות ביום חשופות לנזק גבוה יותר. במחקר הנוכחי  נמצא עוד, כי עישון סיגריה אחת ביום מעלה את הסיכון לחלות במחלות לב ב-57% וב-31% ללקות בשבץ.

כידוע, עישון מגביר את הסיכון לפתח מחלות לב וללקות בשבץ, כמו גם תחלואות נוספות. יחד עם זאת, מעשנים רבים מאמינים כי קיצוץ במספר הסיגריות שהם מעשנים מפחית באופן משמעותי את הסיכון לפתח מחלות הקשורות לכך. בעבר, מחקרים הוכיחו כי עישון של חמש סיגריות ביום מקושר לסיכון גבוה של מחלות לב, אך המחקר הנוכחי מוכיח כי גם עישון של סיגריה בודדת ביום מעלה את הסיכון.

על פי דו”ח שר הבריאות, 22.5% מכלל האוכלוסייה מעל גיל 21 בישראל מעשנת ומדי שנה מתים בישראל כ-8,000 בני אדם כתוצאה מנזקי העישון.

לדברי דר’ יעל בר-זאב, יו”ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל, הדרך היעילה ביותר להיגמל מעישון הינה טיפול משולב של ייעוץ התנהגותי, הניתן חינם בקופות החולים באמצעות סדנאות לגמילה מעישון, וכן טיפול תרופתי הניתן בסבסוד ניכר דרך סל התרופות, למי שמשתתף בסדנאות של קופות החולים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות