בנט: אשקול להתמודד מול נתניהו • הליכוד: חותר להפיל את ביבי

שר החינוך מאיים שיתמודד מול נתניהו אם יחליט "להקדים בחירות לצורך אישי" • הליכוד: "בזמן שנתניהו עסוק ייצוב ממשלת הימין, בנט עסוק בקמפיין אישי" • ליברמן על בנט: "מצפה לצניעות" • שקד מאיימת: "לא נסכים לבחירות ביוני" • דרעי: "חבל על הזמן שלנו, נתניהו רוצה בחירות"
אריה ריבקינד
כ"ד אדר התשע"ח / 11.03.2018 10:25

שר החינוך נפתלי בנט מסלים את ההתבטאויות נגד ראש הממשלה, על רקע ההתרשמות כי נתניהו מתעקש שלא לאפשר את סיום המשבר הפוליטי של חוק הגיוס.

בראיון שהעניק לגלי צה”ל אמר בנט כי ייתכן שירוץ לראשות הממשלה מול נתניהו אם יתברר שראש הממשלה, “משחק במדינה ומקדים בחירות לצורך אישי”.

“אנחנו לא מדינת עולם שלישית שבה יש כל שנתיים בחירות. אני רוצה לומר לציבור – זה סתם. ללכת לבחירות בגלל מאוויים אישיים זה לא בסדר. אם נגיע לשם ניאלץ לשקול מחדש את הגיבוי בראש הממשלה”.

מוקדם יותר אמר בנט בראיון לרשת ב’ כי “המשבר מדומה שיכול להיפתר. הכל תלוי ברצונו של נתניהו”. השר הוסיף כי התנאים שמעמיד ראש הממשלה הם “דינמיקה של מי שמחפש בחירות”.

השר בנט סירב להיענות לדרישות ראש הממשלה ולהתחייב לשלמות הקואליציה בכל מצב. “אין לנו שום התחייבות לגבי המשך כהונת הקואליציה. אני לא מוכן לתת ערבות מראש למישהו שנגבה אותו, אני שומר לעצמי את הזכות לקבל את ההחלטה כאשר הדברים יקרו”.

שר החינוך הוסיף כי התחילה דינמיקה של בחירות: “הציבור לא יסלח למי שייקח אותו לבחירות מיותרות. אני רואה אנשים מטפסים על עצים וחוק הגיוס לא נראה לי כמו סיבה מהותית. אני רואה רצון של כל צד להעמיד תנאים חריפים לצד השני – זו דינימיקה של מי שמחפש בחירות.

“אני לא מתכוון לתקוף את ליברמן, אבל אנחנו צריכים לחשוב טוב טוב מהי טובת מדינת ישראל. אני מדבר עם כל ראשי המפלגות וכולנו מגרדים את הראש ולא כל כך מבינים מאיפה הדבר הזה הגיע. זה נראה משבר מדומה ואפילו משבר יזום. אם יהיו בחירות זו תהיה מערכת בחירות קוטבית קשה ומיותרת”.

בליכוד הגיבו לדברי השר נפתלי בנט לפיהם “נתניהו מוביל לבחירות בגלל חקירותיו”.

“בזמן שראש הממשלה נתניהו עסוק בפתרון המשבר וייצוב ממשלת הימין, בנט עסוק בקמפיין בחירות אישי. אם בנט היה באמת דואג לממשלת הימין, הוא היה מתחייב להישאר בממשלה עד סוף הקדנציה בנובמבר 2019. אלא שהדבר האחרון שמעניין את בנט זה לייצב את הממשלה הלאומית בראשות נתניהו. כפי שדבריו הבוקר חושפים, בנט חותר להפיל את רה״מ נתניהו ולדאוג לעצמו לסידור עבודה”, נמסר בהודעת הליכוד.

בתגובה אמר יו”ר הבית היהודי: “אדוני ראש הממשלה נתניהו – כל עוד תפעל לטובת מדינת ישראל, אנחנו נמשיך להיות מאחוריך. אם תפיל ממשלת ימין ותוביל לבחירות מיותרות למטרות פרסונליות, תאבד אותנו”.

שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף גם הוא את בנט במהלך ביקור בלשכת הגיוס, ואמר: “מצפה לקצת צניעות מכל מי שרוצה להיות גם ראש הממשלה וגם שר הביטחון. שמעתי שיש גורם בקואליציה שהוא גם מחנך את עצמו להיות שר וראש הממשלה בו זמנית והוא מתדרך בעילום שם וגם מדבר על הגינות וגם על חכמה”.

ליברמן צוטט באתר וואלה, כי מפלגתו “לא הציבה שום אולטימטום ולא יצרה שום משבר”. ליברמן חזר על דבריו משבוע שעבר לפיהם נוסח הצעת חוק הגיוס שתתקבל לבסוף יהיה זה שיגבשו צה”ל ומערכת הביטחון.

“אני חושב שיש גבול לכל השטויות ולכל המלל וההשמצות שאפשר לשמוע מחבר בקואליציה, יש משהו אחר מאשר הדברים האחרים שמעניינים אותו”, הוסיף רמיזה נוספת לשר בנט.

ליברמן הכחיש את השמועות על אפשרות של ריצה משותפת של מפלגתו עם הליכוד ואמר: “בבחירות הבאות נרוץ לבד ב-200 אחוז, נאמרים הרבה דברי הבל בזמן האחרון”. הוא הוסיף כי הוא “מקווה מאוד שלא הולכים לבחירות”, וכי “מישהו יזם את המשבר”.

“כל הזמן שמים אולטימטומים ואקדחים לרקה, אנחנו לא מוכנים לעבוד כך. אני מבקש קצת צניעות מהשותפים הקואליציוניים”, הוסיף ליברמן.

 דרעי: חבל על הזמן

לפי דיווח ב’כאן’, שר הפנים אריה דרעי אמר הלילה למקורביו, אחרי הפגישה עם ראש הממשלה: “חבל על הזמן שלנו, נתניהו רוצה בחירות. הוא רק מוסיף כל הזמן תנאים חדשים ומסבך את המצב. הוא מעלה את כולם על העץ”.

גורמים נוספים בקואליציה האשימו את נתניהו: “אנחנו במסיבת תחפושות. ראש הממשלה החליט מסיבותיו שלו ללכת לבחירות. נתניהו יפרק ממשלת ימין, ועל זה הימין האידיאולוגי לא יסלח”.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה לקלמן ליבסקינד וזאב קם בתכנית ‘קלמן-ליברמן’ כי “המשבר פוליטי ומזויף. כל חברי הקואליציה חושבים כך. החרדים לא אוהבים את מתווה החוק החדש, אבל הם ידעו לחיות איתו. המשבר פתיר ונפתר. צריך להחליט האם מפרקים ממשלת ימין בלי סיבה”.

שרת המשפטים אמרה עוד כי מפלגתה לא תסכים לבחירות ביוני. “המשבר הזה פתיר, והוא כבר נפתר. במשך שבוע יוצרים כאן מהומה גדולה על לא דבר. להמשיך בקואליציית 61 בלי ישראל ביתנו זו אפשרות. אני אוהבת את העבודה עם ישראל ביתנו, אבל הסתדרנו במשך שנה וחצי עם 61”.

שקד הבהירה כי מפלגות הקואליציה לא תאפשרנה בכל מקרה את הקדמת הבחירות ליוני, “זאת ממשלה טובה, אין סיבה ללכת לבחירות. המשבר נפתר כבר. אם נתניהו יתעקש הבחירות לא תהיינה לפני סוף השנה”.

חבר הכנסת רוברט אילטוב מישראל ביתנו אמר בתכנית כי מפלגתו מתנגדת נחרצות לבחירות, אך האשים: “הבעיה לא אצלנו”.

אילטוב הוסיף כי ישראל ביתנו נכנסה לקואליציה כד לחזק את המחנה הלאומי. “לא ביקשנו להצטרף לקואליציה, אלא התבקשנו”, אמר חבר הכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות