פוטין: אולי יהודים התערבו בבחירות בארה”ב • שי: זו אנטישמיות במרעה

נתן פרל
|
כ"ד אדר התשע"ח / 10.03.2018 22:02
נשיא רוסיה מתנער מ-13 האזרחים הרוסים החשודים בהתערבות בבחירות בארה”ב • “יכול להיות שאלו שניסו להשפיע על הבחירות בכלל לא היו רוסים. אולי הם אוקראינים, טטרים ואפילו יהודים – בעלי אזרחות רוסית” • ח”כ נחמן שי: “דרושה תגובה חריפה של ממשלת ישראל”

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס בביטול לאפשרות שאזרחים רוסים התערבו בבחירות בארצות הברית ב-2016.

כשנשאל על כך בראיון שהעניק לרשת NBC הוא צחק ואמר: “ממש לא אכפת לי”. לדבריו, אף אחד מ-13 האזרחים המואשמים בהתערבות בבחירות אינו קשור לשלטון הרוסי.

“אז מה אם החשודים רוסים? יש 146 מיליוני רוסים. מי החליט שדווקא הרשויות ברוסיה או אני, שלחנו מישהו לעשות משהו כזה? מי שפעל כך אינו מייצג את האינטרסים של רוסיה”, טען פוטין בראיון.

הוא הוסיף: “יכול להיות שאלו שניסו להשפיע על הבחירות בכלל לא היו רוסים. אולי הם אוקראינים, טטרים ואפילו יהודים – בעלי אזרחות רוסית. צריך לבדוק את זה”.

נשיא רוסיה טען גם: “אין לנו כל עניין להתערב בבחירות בארצות הברית, למרות שהם מתערבים בבחירות שלנו כל הזמן. מבחינתנו זה גם בלתי אפשרי טכנית”.

ח״כ נחמן שי מהמחנה הציוני, יו״ר שדולת הכנסת לחיזוק העם היהודי, הגיב על הדברים: “זוהי אנטישמיות במרעה. דבריו מלמדים כי דבר לא השתנה בתפיסת היהודים כמי שאחראים ל’רוע שבעולם’. דרושה תגובה חריפה של ממשלת ישראל. אסור שמחדל פולין יחזור על עצמו”.

ח״כ שי הוסיף: ״הייתי מצפה מהארגונים היהודיים להצטרף ולגנות את הדברים החמורים הללו. גם עליהם מוטלת אחריות לגורל העם היהודי באשר הוא”.