ח”כי ‘דגל’ נפגשו עם הגרי”ג והגר”ח: הורו להיענות לפשרה

משבר חוק הגיוס: ח"כי 'דגל' נפגשו במוצאי שבת עם הגרי"ג אדלשטיין והגר"ח קנייבסקי להתייעצות - וקיבלו 'אור ירוק' למגעים עם נתניהו • יו״ר ש"ס שוחח בערב שבת טלפונית עם נשיא 'המועצת' השוהה במקסיקו וקיבל הנחייתו כיצד לפעול • סמוטריץ': קורא לנתניהו להיפטר מליברמן
אריה ריבקינד
כ"ג אדר התשע"ח / 10.03.2018 19:20

ראש הממשלה יקיים הערב (מוצאי שבת) פגישה עם ראשי הסיעות החרדיות, על רקע משבר חוק הגיוס.

במוצאי שבת נכנסו ח״כי ׳דגל׳ – משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר להתייעצות אצל הגרי״ג אדלשטיין בביתו ברחוב ראב״ד בבני ברק, לקראת הפגישה הערב אצל ראש הממשלה.

לחרדים 10, נודע כי הח”כים קיבלו נוראה לדון על הסדר הפשרה.

בתום 40 דקות של התייעצות יצאו הח”כים יחד עם דוד שפירא, ונסעו להתייעצות וברכה אצל הגר”ח קניבסקי – שם שהו זמן קצר.

הגר”ח העניק לח”כים ‘אור ירוק’ למגעים, לאחר שהוצג לו המתווה לחוק המתוקן.

חברי הכנסת הסבירו כי “הכל כעת תלוי בנתניהו, וכי אם הוא לא רוצה בחירות – יהיה ניתן להגיע להסדר כבר היום”.

יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי שוחח בערב שבת טלפונית עם נשיא ‘המועצת’ חכם שלום כהן, השוהה במקסיקו, וקיבל את הנחייתו כיצד לפעול בפגישה הערב עם ראש הממשלה.

 במקביל הורה השר דרעי ליו״ר הסיעה ח״כ יואב בן צור לקיים סבב שיחות עם שאר חברי מועצת חכמי התורה.

נציגי הסיעות החרדיות הגיעו לפגישה עם ראש הממשלה בסמוך לשעה 22:00 בלילה.

בפגישה משתתפים נתניהו, נציגי סיעות יהדות התורה יעקב ליצמן ומשה גפני, יו”ר ש”ס אריה דרעי, ראש לשכת ראש הממשלה, והשר יריב לוין.

נתניהו עתיד לדרוש מראשי המפלגות החרדיות כי תמורת פתרון משבר חוק הגיוס לא יועלו עוד הצעות חוק בנושאי דת ומדינה מצידם עד לסוף הקדנציה של הממשלה הנוכחית ב-2019. “אנחנו מבקשים מהחרדים לא להעלות בכנסת הזאת דברים שנויים במחלוקת, לא כשרות ולא רבנות, ולא להכניס עוד פצצות נפץ עד הסוף”, אמר לוואלה גורם בסביבת נתניהו.

מחר יוועד ראש הממשלה עם ראשי כלל סיעות הקואליציה.

מלשכתו של נתניהו נמסר: “ההעדפה של ראש הממשלה היא להמשיך את פעילות הממשלה עד סוף תקופת כהונתה בנובמבר 2019 ולשם כך דרושה הסכמה של השותפות הקואליציוניות”.

הרב קניייבסקי, ח"כי דגל

ח”כי דגל אצל הגר”ח, במוצאי שבת. צילום: באדיבות המצלם

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ התייחס הערב למשבר הקואליציוני וקורא לראש הממשלה לאמץ את הצד של המפלגות החרדיות.

“מזכיר שאביגדור ליברמן לא יכול להפיל ממשלה. הממשלה התנהלה נהדר כמעט שנתיים לפני שהוא נכנס. קורא לרה”מ להגיע להבנה עם החרדים, להיפטר מליברמן ולהמשיך עם הקואליציה הזו עוד שנה וחצי. זה הדבר הנכון והאחראי לעשות”, כתב סמוטריץ’ בחשבון הטוויטר שלו.

אם יושגו הסכמות בפגישות, החרדים צפויים לפנות לאדמו”רים והרבנים במועצות גדולי התורה כדי לקבל הסכמה על הנוסח ועל כך שהוא יובא להצבעה בטרומית בלבד ולא בשלוש קריאות.

במהלך השבת התקיימו שיחות בלתי פורמאליות בין השותפות בקואליציה שלא שומרות שבת, אבל לא הושגה פריצת דרך. גם אם תושג התקדמות בפגישת נתניהו עם החרדים, תידרש הסכמה של כחלון וליברמן – שאמר כי יסכים אך ורק על נוסח חוק שיועיל למערכת הביטחון ויאושר על ידה.

על פי המתווה המתגבש, מכסות הגיוס הקיימות יישארו בעינן, אבל אם יתברר שהמכסות לא מולאו, החוק יבוטל אוטומטית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות