הנשיא טראמפ על פגישתו הצפויה עם רודן צפון קוריאה: ‘טוב לעולם’

קובי פינדרוס
|
כ"ג אדר התשע"ח / 10.03.2018 19:38
נשיא ארצות הברית התייחס במהלך סוף השבוע לפגישה העתידית עם הרודן: “ההסכם נמצא בתהליכי הכנה. במקרה שהוא יושלם הוא יהיה טוב מאוד עבור העולם” • דוברת הבית הלבן: “הנשיא לא ייפגש, אם לא יהיו צעדים משמעותיים”

האם הפגישה ההיסטורית בין נשיא ארה”ב טראמפ ורודן צפון קוריאה ג’ונג און תתקיים? דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס אמרה אמש [שישי] כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא ייפגש עם שליט קוריאה הצפונית קים ג’ונג און אם לא יראה “צעדים משמעותיים” מצד פיונגיאנג.

הנשיא לא יערוך את הפגישה בלי פעולות וצעדים ממשיים שיינקטו על ידי קוריאה הצפונית, כך שהוא באמת יקבל משהו”, אמרה.

מאידך, הנשיא עצמו התייחס במהלך השבת מספר פעמים לפגישה וסיפר כי שוחח עם נשיא סין על הנושא: “הנשיא שי ואני שוחחנו באריכות על הפגישה עם קים ג’ונג און. הנשיא שי אמר לי שהוא מעריך את מאמצי ארה”ב לפתור את הבעיה בדרכים דיפלומטיות מאשר באפשרות האחרת מבשרת הרעות. סין ממשיכה לסייע!”, כתב הנשיא בטוויטר.

מוקדם יותר היום התייחס הנשיא גם כן לפגישה וכתב: “ההסכם נמצא בתהליכי הכנה, במקרה שהוא יושלם הוא יהיה טוב מאוד עבור העולם”.

בימים האחרונים כזכור, דווח כי טראמפ ייפגש עם שליטה של קוריאה הצפונית עד חודש מאי הקרוב. בבית הלבן מסרו כי תאריך ומיקום הפגישה יימסרו בהמשך. ההחלטה על הפגישה התקבלה לאחר שמשלחת מקוריאה הדרומית, בראשות היועץ לביטחון לאומי של המדינה צ’ונג יו-יונג, העבירה מכתב מקים לטראמפ, בו הוא מזמין את הנשיא האמריקני להיפגש ואף מתחייב להקפיא את ניסויי הגרעין במדינתו.