ליברמן: “הצעת הפשרה על הגיוס – כתב כניעה לסחטנות”

שר הביטחון דוחה הפתרון המתגבש למשבר חוק הגיוס: "מי שרוצה להיכנע לסחטנות, שייכנע. אנו נתמוך רק בהצעת חוק שיגבש צה"ל" • פורר: "נשארים בעמדתנו כפי שהייתה מתחילת הדרך, מצפה מחבריי בקואליציה שיעדיפו את הנוסח של צה"ל על הנוסח של ה'מועצת'"
אריה ריבקינד
כ"ב אדר התשע"ח / 09.03.2018 11:05

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (שישי) את הצעת הפשרה המסתמנת סביב חוק הגיוס – והבהיר כי מפלגתו לא תתמוך בה.

“את האולטימטום – ‘או חוק הגיוס או תקציב’ הציבו המפלגות החרדיות. את האולטימטום ‘חוק גיוס בקריאה 2-3 בחודש מאי או פירוק הממשלה’ קבעו המפלגות החרדיות. הצעת חוק המתגבשת כרגע היא לא פשרה אלא כתב כניעה למעשה סחטנות”.

“מי שרוצה להיכנע לסחטנות, שייכנע. ‘ישראל ביתנו’ תתמוך אך ורק בהצעת חוק שיגבשו מערכת הביטחון וצה”ל. בנושא ביטחון אין פשרה”, כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו.

מוקדם יותר, היום הצהיר ח”כ עודד פורר מישראל ביתנו בראיון לתוכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’, כי מפלגתו לא מתכוונת להצביע בעד נוסח הפשרה המתגבש של חוק הגיוס.

פורר אמר כי ישראל ביתנו תתמוך “רק בחוק שמערכת הביטחון תשים את ידה עליו”, וקרא גם ליתר השותפות בקואליציה להתנגד להצעה הפשרה.

“אנחנו נשארים בעמדתנו כפי שהייתה עוד מתחילת הדרך, כשהשר ליברמן הקים ועדה במשרד הביטחון שאמורה לנסח את חוק הגיוס”, הסביר ח”כ פורר. “אנחנו מחויבים לתמוך בכל חוק שתביא הוועדה הזו, שמנותקת משיקולים פוליטיים. מי שצריך להגיד מה טוב לצה”ל הוא צה”ל, ולא הסיעות החרדיות”.

על הטענה שישראל ביתנו נהנית מרווח פוליטי כתוצאה מהמשבר בקואליציה – אמר פורר: “הצורך הפוליטי הוא לא מה שקובע. חוק הגיוס משתנה מעת לעת בהתאם לצרכי מערכת הביטחון. בסופו של דבר, אני מצפה מחבריי בקואליציה שבענייני גיוס לצה”ל וענייני ביטחון יעדיפו את הנוסח של צה”ל על פני הנוסח של מועצת החכמים”.

לדברי הח”כ, האפשרות של הקדמת הבחירות אינה תלויה במפלגה: “זה תלוי בראש הממשלה ובסיעות החרדיות, שצריכות לרדת מהעץ ולקבל את הנוסח של צה”ל ומערכת הביטחון”.

על לוח הזמנים עד שחוק כזה יגובש, אמר פורר: “מה קרה? השמיים הולכים ליפול? יש לנו זמן ואפשר להשלים את התהליך כמו שצריך. העמדה שלנו אומרת – נצביע נגד כל חוק שלא עבר את מערכת הביטחון וצה”ל. אני מצפה משותפינו בקואליציה לעשות אותו הדבר. אם הם רוצים להצביע על חוק אחר שיצביעו, אנחנו נצביע נגדו”.

אתמול נרשם עימות חריף נוסף בין שר הביטחון לסיעות החרדיות, כשליברמן פרסם הודעה בטון אנטישמי: “בימים האחרונים עם ישראל נלקח בשבי בידי חבורה של גורמים קיצוניים. הם מאיימים לגרור את כולנו לבחירות מיותרות, במציאות ביטחונית לא פשוטה, ודורשים שניכנע לסחטנות שלהם – אחרת הם יפרקו את ממשלת הימין. אסור לנו ולא נאפשר לזה לקרות”

אמש הניחה שרת המשפטים איילת שקד בפני ועדת השרים לחקיקה להצבעה ביום ראשון את הצעת חוק הגיוס הפרטית של ח”כ יואב בן צור מש”ס, ללא הצמדה לחוק יסוד, ככל הנראה כפשרה בין הצדדים.

מדובר בצעד ראשון לקראת העברת הצעת החוק למליאת הכנסת לקריאה טרומית. בש”ס ודגל התורה מסכימים לפשרה. לפי שעה הכדור נמצא בידיו של סגן השר יעקב ליצמן שממשיך להתעקש.

לפי הסיעות החרדיות, הנוסח שהונח היום על שולחן ועדת השרים אינו הנוסח הסופי שיוגש לאישור הרבנים והוא ידרוש עוד הרבה מאוד שינויים ותיקונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות