ונדליזם ברמת בית שמש: למה שפכו פורעים צבע שחור בתוך בית כנסת?

בית כנסת ברמת בית שמש חולל: פורעים שפכו צבע שחור מהחלונות כדי להשחית אלפי חוברות עם דברי מחאה על ביזוי גדולי ישראל - ובראשם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן זצ"ל • צפו
יוסף גרינבוים
כ"ב אדר התשע"ח / 08.03.2018 22:06

מזעזע: פורעים השחיתו השבוע חוברות בהן הודפסו דברי מחאה על ביזוי גדולי ישראל – אשר אוחסנו בבית הכנסת ברמת בית שמש.

ביום שלישי בבוקר גילו אברכי הכולל ותושבים המתגוררים בסמיכות לבית הכנסת, כי הפורעים שפכו צבע שמן שחור על החוברות, שיצאו לאור ב-15 אלף עותקים. מאחר והמקום היה נעול, מבצעי הוונדליזם נאלצו לשפוך צבע דרך חלונות בית הכנסת, כדי לבצע את זממם, תוך שהם מבזים  ומחללים גם את בית המדרש ובית הכנסת.

רבני העיר ואישי חינוך הביעו סלידה מהמעשה המחפיר, מאחר שבחוברת אין פגיעה באיש, אלא רק הנהגות וחיזוקים וסלידה מביזוי גדולי ישראל זי”ע ושיבלחט”א – ובראשם מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטינמן זצ”ל.

כזכור, בעיר בית שמש ביזו קומץ אנשים את מרן ראש הישיבה זצ”ל, גם לאחר פטירתו, ועל כך מחו גדולי הרבנים ובראשם הגר”ח קנייבסקי – שדבריו הובאו על ידי חתנו הגר”ז ברוורמן בכנס מיוחד שנערך בקריה החרדית בחודש שעבר, וזאת עקב האסונות שפקדו את העיר בית שמש.

השחתת החוברות בוצעה לאחר שאותם גורמים עשו ניסיונות לאסוף את החוברות מתיבות הדואר בשכונות העיר – אך ללא הצלחה.

לדברי יוזמי הפקת החוברת, “ציבור היראים – חסידים, ליטאים, אשכנזים וספרדים – קבלו בערגה ובשמחה חוברת זו לביתם ובבתי מדרשותיהם, אשר תישאר להם למזכרת נצח בהיסטוריה של העיר בית שמש, לחיזוק היהדות ושמירת כבוד החכמים של כל מנהיגי וקברניטי היהדות החרדית הנאמנה לה’ ולתורתו לדורתיהם”.

המפיקים אומרים: “כאות הזדהות ומחאה וזיכוי הרבים נקראים אחינו בית ישראל בכל מקום לסייע במימון בהפצת החוברת, כדי שתגיע לכל בית יהודי, ולהפיצם גם במיילים ובכל אמצעי המדיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות