ליברמן: “נלקחנו בשבי בידי חבורה של קיצוניים” • מרגי: אנטישמי

ליברמן בהודעה בעלת טון אנטישמי: "דורשים שניכנע לסחטנות. לא ננהל מו"מ כשמצמידים לנו אקדח לרקה" • "חוק כה משמעותי תלוי במועצת גדולי התורה בלבד, ואת צה"ל אפילו לא שואלים?" • מרגי: "ראש מפלגה קטנה תוקף באנטישמיות את החרדים, כדי לנסות לקושש קולות. עצוב" • גורמים בסיעות החרדיות: ההודעה של ליברמן היא למעשה התקפלות • שקד הניחה את 'חוק הגיוס' על שולחן ועדת שרים לחקיקה - לקראת דיון ביום ראשון
אריה ריבקינד
כ"א אדר התשע"ח / 08.03.2018 20:23

שר הביטחון התייחס הערב (חמישי) למשבר ‘חוק הגיוס’ ותקף בארסיות את הסיעות החרדיות, תוך ברמיזה ברורה לכיוונו של סגן השר יעקב ליצמן.

“בימים האחרונים עם ישראל נלקח בשבי בידי חבורה של גורמים קיצוניים. הם מאיימים לגרור את כולנו לבחירות מיותרות, במציאות ביטחונית לא פשוטה, ודורשים שניכנע לסחטנות שלהם -אחרת הם יפרקו את ממשלת הימין”, תקף ליברמן. “אסור לנו ולא נאפשר לזה לקרות”.

ליברמן ציין שלושה עקרונות שעליהן לא תוותר מפלגתו, והראשון שבהם מבקר באופן אישי את סגן השר יעקב ליצמן, המתעקש לאשר את חוק הגיוס בשלוש קריאות, עוד לפני ההצבעות על התקציב.

ליברמן הדגיש: “מי שהציב מלכתחילה את אולטימטום ‘שלוש הקריאות’ הוא האחראי על פירוק ממשלת הימין. לא יזמנו את המשבר. ‘ישראל ביתנו’ היא שותפה נאמנה בממשלת הימין, אך לא נוותר על העקרונות המנחים אותנו: ביטחון ואחריות. לא ננהל משא ומתן כשמצמידים לנו אקדח לרקה”.

הוא הוסיף: “בנושא הגיוס מערכת הביטחון וצה”ל הם שייקבעו ולא המפלגות החרדיות. לא יעלה על הדעת שהצעת חוק כל כך  משמעותית, העוסקת בלב ליבו של צבא העם והחברה הישראלית, תלויה במועצת גדולי התורה בלבד ואת צה”ל אפילו לא שואלים. זה אבסורד. זה חוסר אחריות לאומית”.

שר הביטחון ציין כי הקים במשרדו צוות מקצועי להכנת חוק הגיוס: “‘ישראל ביתנו’ ויתרה מראש על האג’נדה שלה והתחייבה לקבל את המתווה, שהצוות של משרד הביטחון וצה”ל מגבש. מחלוקת שמלווה את מדינת ישראל מיום הקמתה לא תיפתר בכפייה ובסחטנות, בתוך שבוע אחד”.

ליברמן ציין: “אינני רוצה בחירות. חשוב שממשלות בישראל יכהנו עד תום הקדנציה, אבל יש לי אחריות לביטחון ישראל ולצה”ל ועל עקרונות אלו אינני מוכן להתפשר”.

ח”כ יעקב מרגי הגיב על דברי ליברמן: “ראש המפלגה הקטנה ביותר בקואליציה, שקיבל את תפקיד שר הביטחון בלי הצדקה ביחס לגודל וחשיבות מפלגתו, תוקף בהתקפה הגובלת באנטישמיות את המפלגות החרדיות, כדי לנסות לקושש קולות. עצוב ומטריד!”

גורמים בסיעות החרדיות אמרו הערב לכתב ‘כאן’, כי הודעת ליברמן היא למעשה התקפלות.

“למרות הטון האנטישמי, ליברמן לא מאיים לעצור את מתווה הפשרה. לא מאיים להגיש ערער ולא מאיים לפרק את הממשלה”, ציינו הגורמים.

הערב הניחה שרת המשפטים איילת שקד בפני ועדת השרים לחקיקה להצבעה ביום ראשון את הצעת חוק הגיוס הפרטית של ח”כ יואב בן צור מש”ס, ללא הצמדה לחוק יסוד, ככל הנראה כפשרה בין הצדדים.

מדובר בצעד ראשון לקראת העברת הצעת החוק למליאת הכנסת לקריאה טרומית.

בש”ס ודגל התורה מסכימים לפשרה ונראה שגם ליברמן יהיה מוכן לה.

לפי שעה הכדור נמצא בידיו של סגן השר יעקב ליצמן שממשיך להתעקש.

לפי הסיעות החרדיות, הנוסח שהונח היום על שולחן ועדת השרים אינו הנוסח הסופי שיוגש לאישור הרבנים והוא ידרוש עוד הרבה מאוד שינויים ותיקונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן
    09/03/2018 09:11
    מם
  1. זולל חזירים ממולדובה תחזור לשם