“נמות ולא נתגייס”: מפגיני הפלג עם טלאי צהוב חסמו את ירושלים

חיים טוויל
|
כ"א אדר התשע"ח / 08.03.2018 17:04
לראשונה מאז נפטר הגר”ש אוירבך זצ”ל, מפגינים אנשי ‘הפלג’, במחאה על מעצרו של תלמיד ישיבת ‘קול תורה’ בכניסה לירושלים • גשר המיתרים נחסם לתנועה • באזורים נוספים בבירה מורגש עומס תנועה • המפגינים, שחלקם ענד טלאי צהוב, מוחים על מעצר תלמיד ישיבת ‘קול תורה’ עריק

לראשונה מאז הלווייתו של הגר”ש אוירבך זצ”ל: מאות ממפגיני ‘הפלג הירושלמי’ חסמו אחר הצהרים (חמישי) את הכניסה לירושלים.

המפגינים קשרו את ידיהם באזיקונים, וכמה מהמפגינים אף הצמידו לבגדיהם טלאי צהוב. אל זירת ההפגנה הגיעו גם אנשי ‘העדה החרדית’.

עשרות שוטרי יס”מ ומג”ב, לצד פרשים, החלו כעבור שעה וחצי מאז החלה ההפגנה לפנות בכוח את מאות המפגינים – ובמקום נרשמו עימותים קשים.

כוחות המשטרה הפעילו גם שלוש מכת”זיות לפינוי המפגינים.

רק לקראת השעה 19:00 המפגינים עזבו את הזירה, לאחר קריאת הרבנים לסיים את ההפגנה.

חלק מהמפגינים חסמו בהמשך את צומת בר אילן, אולם פינו אותו בהוראת הרבנים כעבור כחצי שעה.

מהמשטרה נמסר עם תחילת ההפגנה, כי  רחוב ירמיהו סגור לתנועה וכי “שוטרי משטרת ישראל ערוכים במקום ומכוונים התנועה לצירים חלופיים”.  לפי המשטרה, גם “הכניסה לירושלים-גשר המיתרים נחסמה לתנועה על ידי המפגינים. התנועה מופנית דרך מנהרת הארזים כביש 9. שוטרי משטרת ישראל ערוכים במקום”.

באזורים נוספים בבירה מורגש עומס תנועה.

כביש 1 למזרח נחסם לתנועה ועומס תנועה כבד התנהל ממחלף הראל לירושלים.

 צילום: “חדשות 24”
צילום: דוד פרלמוטר, מחאות החרדים הקיצוניים

הפגנת המחאה נערכת בעקבות מעצרו של מאיר בורדיאנסקי, תלמיד ישיבת ‘קול תורה’ ונכדו של המשגיח הגאון רבי יצחק ירוחם בורדיאנסקי, שנעצר שלשום בפעילות שגרתית של משטרת מרחב מעלה אדומים, במהלכה בדקו השוטרים את זהות הנוסעים ברכב, ושמו עלה במסוף המשטרתי כדרוש למעצר, בעקבות סירובו להתייצב בלשכת הגיוס.

הוא הועבר למטה מחוז ש”י, ומשם הועבר על ידי המשטרה הצבאית לכלא ענתות.

הפגנת הפלג

צילום: דוד פרלמוטר, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

הפגנת הפלג

א. כהן, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

הפגנת הפלג

א. כהן, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

הפגנת הפלג

מ. בלוי, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

בעקבות כך הורו חברי ‘מועצת גדולי עולם התורה’ – הגוף שמונה לאחר פטירתו של מנהיג ‘הפלג הירושלמי’ – להמשיך בדרכו ו”להרעיש עולם ומלואו”. הרבנים הורו כי “החובה כעת מוטלת על כל אחד ואחד לצאת ולהשתתף במחאות המוניות”.

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר: “הציבור החרדי ימשיך בכל הכוח את המאבק חסר הפשרות של רבינו ראש הישיבה זצוק”ל נגד גזירת הגיוס. רבינו ראש הישיבה זצוק”ל הורה לנו להיאבק נגד הגזירה שהפילה ומפילה חללים רבים מעולם התורה אל זרועות השמד הרוחני של הצבא, ואנו נמשיך את דרכו במאבק עיקש וחסר פשרות”.

צילום: יונתן זינדל. תמונה מרחפן: מדברם תקשורת