הוצאות הח”כים נחשפות: מי הוציא הכי הרבה ומי השר שלא לקח כלום

אתר הכנסת מפרסם: על מה בחרו נבחרי הציבור להוציא את תקציבם תחת סעיף "קשר עם הציבור" בשנת 2017? • רוב מוחלט של חברי הכנסת השקיעו עשרות אלפי שקלים בקידום דרך הרשתות החברתיות
אריה ריבקינד
כ"א אדר התשע"ח / 08.03.2018 15:09

באתר הכנסת פורסם היום (חמישי) תקציב הוצאות ‘קשר עם הבוחר” של 120 חברי הכנסת – הכסף שמוציאים נבחרי הציבור כדי להיות אתכם בקשר.

מיהם חברי הכנסת הבזבזנים והחסכנים ביותר?

בראש הרשימה עומדת חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון ממפלגת ‘כולנו’, שהוציאה יותר מ-136 אלף שקלים בשנת 2017, רובו על קידום באמצעות רשתות חברתיות ואתר האינטרנט.

בהמשך הרשימה ניתן למצוא חברי כנסת רבים שהוציאו מעל 100 אלף שקלים במהלך שנת 2017. בין הבולטים: שרן השכל, חנין זועבי, שלי יחימוביץ’, תמר זנדברג, זהבה גלאון ואילן גילאון. גם חברי הכנסת יוסי יונה וענת ברקו מוקמו גבוה ברשימה.

ומה באשר לחכ”ים החרדים?

ח”כ ישראל אייכלר הוציא 95,593.00 שקלים; יעקב אשר – 40,324; משה גפני 57,0571; יעקב ליצמן –  86,106; מוזס – 91,933; אורי מקלב – 45,944; יעקב מרגי -12,992; מאיר פרוש – 46,256; מיכאל מלכיאלי – 84,1571.

השר אריה דרעי לא לקח כלום.

תקציב לפעילות פרלמנטרית העומד לזכות חבר הכנסת מורכב מכמה משתנים, הקובעים את סכום התקציב לכל חבר כנסת בנפרד: התפקיד שבו הוא נושא – ח”כ, שר או סגן שר, משך כהונתו במהלך השנה, העברת עודפי תקציב שלא נוצל משנה קודם, הוותק ועוד. הכול כפי שנקבע בהחלטת שכר חברי הכנסת.

אז על מה הוציאו חברי הכנסת?

רובם המוחלט השתמשו ברוב הכסף, עשרות אלפי שקלים בממוצע, על פרסום ברשתות החברתיות ואתרי האינטרנט. בנוסף, רבים מהם הוציאו סכומים גדולים על פרסומים בעיתונים, הדפסות וכנסי הסברה. בין סעיפי ההוצאות החריגים ניתן למצוא לימודי שפה וקניית ספרות מקצועית. לדוגמא, חברת הכנסת נאווה בוקר הוציאה את הסכום הגבוה ביותר בתקציבה, יותר מ-36 אלף שקלים, על ייעוץ מקצועי.

ומי חבר הכנסת החסכן ביותר? בני בגין הוציא אשתקד 787 שקלים בלבד על קשר עם הבוחרים, מתוך 105 אלף שקלים שעמדו לרשותו.

ח”כ ד”ר יפעת שאשא ביטון, יו”ר הוועדה לזכויות הילד, הגיבה: “התקציב מומש לצורך מה שייעד אותו החוק. הדבר מעיד על שמילאתי את חובתי לציבור – לנהוג בשקיפות מולו ולפרוס בפניו את פעילותי בכנסת, לשתף אותו בהחלטות ובסיכומי הדיונים של הוועדה שאני עומדת בראשה וכן להנגיש עבורו מידע.

“אני גאה בכך שרוב התקציב הוקדש להסברה בנושאים הקשורים למוגנות ילדים ובטיחותם, זכויותיהם, שמירה על בריאותם, והיווה חלק מהמאמץ הכולל להעלאת המודעות לסוגיות אלה וסוגיות נוספות שהן בבחינת דיני נפשות בכל הקשור להגנה על ילדינו. אין שימוש ראוי מכך ומבחינתי מילאתי את חובתי כלפי הציבור.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות