נתניהו פועל בתיאום עם ליצמן כדי לפרק הקואליציה? תשכחו מהאגדה

הח"כים של 'דגל' נעים בתזזית בין הבית שברחוב ראב"ד לבית שברחוב רשב"ם • את המצב הזה ניצלה, די בהצלחה, מזכירות מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שהנפיקה מסמך שמחשק
שרי רוט
כ"ד אדר התשע"ח / 10.03.2018 23:04

האם נשב לליל הסדר עם או בלי שר אוצר? האם בחירות או-טו-טו בפתח?

בטח גם אתם שמעתם את האגדה שנתניהו רוצה בחירות בכל מאודו, ושהוא בישל לכולנו את משבר הגיוס האחרון.

בטח גם לא פספסתם את המשך הקונספירציה: נתניהו פועל בתיאום מלא עם ליצמן, שעושה הכול כדי לפרק עבורו את הקואליציה.

אז תשכחו מזה. הכול אגדות.

מה באמת קורה? נתחיל בגלוי לכל. בשנים האחרונות בג”צ מתערב בגיוס, כשהשופטים מכניסים את ראשם ליורה רותחת שלאיש אין מושג איך מכבים תחתיה את הלהבות.

חרדי שלומד תורה לא יתגייס. נקודה. חילוני שמתגייס לא יבין את החרדי הלומד. עוד נקודה. כל הסיפור הזה הוא לא שיוויוני.

אז מה עושים? הבה נודה על האמת: לאף אחד אין באמת מושג.

טובי המוחות ישבו על המדוכה בוועדת פלסנר, ממשלת נתניהו השנייה התפרקה על העימות הזה, עוד חכמולוגים כססו ציפורניים בדרך לחוק גיוס מתוקן בממשלת נתניהו הרביעית, בג”צ פירק את ערימת הקלפים הזו בצ’יק צ’אק, רק כדי להחזיר את כולנו לנקודת ההתחלה.

בספטמבר עומד לפקוע תוקף חוק הגיוס המתוקן, וחובת גיוס תחול על כל חרדי תושב מדינת ישראל. ועד אז? מישהו צריך למצוא פתרון לפלונטר הבלתי פתיר.

נעבור לחלק הסמוי מהעין.

לפני כחודשיים עלה השמיימה הגראי”ל שטיינמן זצ”ל, מנהיג הציבור הליטאי. בפטירתו הותיר אחריו חלל, שלאיש אין מושג איך באמת ממלאים אותו. הח”כים של ‘דגל התורה’ נעים בתזזית בין הבית שברחוב ראב”ד לבית שברחוב רשב”ם, בין הגר”ח קניבסקי להגרי”ג אדלשטיין, בניסיון להבין מה עליהם לעשות.

את המצב הזה ניצלה, די בהצלחה, מזכירות מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שהנפיקה מסמך שמחשק את יהדות התורה: חוק גיוס, לפני חוק תקציב.

משה כחלון לא מוכן לשמוע על רעיון שכזה; ליברמן נזכר שמצבו קרוב לאחוז החסימה והתנגדות לחוק גיוס תחזיר קצת צבע ללחיים של מפלגת., וכך – ליצמן אוחז בקטר הקואליציה, מוביל אותה לפירוק, כשבחירות על רקע חוק גיוס יובילו רק לתוצאה אחת: לפיד ממריא. זר פרחים אחד הוא שיגר לליצמן אחרי חוק המרכולים, עוד אחד ישוגר מיד לאחר הניצחון בבחירות.

ליצמן, כמשל. הוא עצמו לא אשם בכל זה, הוא רק עושה את מה שרבניו מורים לו, כמובן. ברור לכולנו, שאילו היה הגראי”ל זצ”ל חי עמנו, אילו הוא היה דופק על השולחן ואומר: פירוק קואליציה לא בא בחשבון – כל האדמו”רים היו מכבדים את דעתו. כפי שכיבדו את הוראתיו לבחורי הישיבות להתייצב בבקו”ם להסדר מעמד, הגם שהיו אדמו”רים שלא ממש התלהבו מהסידור הזה.

אז כשאתם שומעים את השיר “רב’ה, רב’ה, יתומים היינו בלי אב”, תחשבו גם על קואליציית נתניהו הרביעית. בעצם, על קואליציית לפיד הראשונה.

ותמחו דמעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות