יעלון: “נתניהו ניסה להשתלט על גל”צ ולא נתתי” • ירון דקל: לא מכיר

שר הביטחון לשעבר טוען כי ראש הממשלה ניסה להתערב בנעשה בתחנה הצבאית: "אחרי הבחירות של 2015 זיהיתי שיקולים לא ענייניים אצלו" • "אני נערך למערך פוליטי שיאפשר לי להגיע לעמדת הובלה"
אריה ריבקינד
כ"א אדר התשע"ח / 08.03.2018 11:17

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, אמר הבוקר (חמישי), בריאיון שהעניק לאילנה דיין בגלי צה”ל, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להשתלט על תחנת הרדיו – אך הוא לא איפשר לו.

“אחרי הבחירות של 2015 זיהיתי שיקולים לא ענייניים אצלו”, אמר יעלון. “אפשר להתווכח על אקטיביזם שיפוטי אבל לא לעשות דה-לגיטימציה לשלטון החוק. אותו דבר מול התקשורת. הוא ניסה להשתלט על גלי צה”ל ולא נתתי לו. גם השידור הציבורי, איך עוסקים במי ימונה ומי ישדר?”

“מבחינה ציבורית כמו שאמרתי כמה פעמים נתניהו גמר. רואה שתיקת כבשים מסביב משיקולים פוליטיים”, הבהיר שר הביטחון לשעבר, “מסתבר שכבר הלכנו לבחירות על ישראל היום, וכרגע הולכים לבחירות על חקירות, השיקולים לא ענייניים. מי שיחליט אם נלך לבחירות זה רק נתניהו.

לדבריו, “חוק הגיוס זה רק תירוץ, הסיבה היא החקירות, אין לי ספק, אנחנו משועבדים כרגע להישרדות הפוליטית שלו. אם הוא יחשוב שבחירות מוקדמות יישפרו את מצבו בחקירות, הוא ילך על זה”.

יעלון ציין כי חצי מהמפלגה החדשה שיקים צפויה להיות מורכבת מנשים וכי הוא מתכוון להביא לחיבורים פוליטיים על מנת לזכות בהנהגה. “הודעתי שאני מתכוון לצאת החוצה עם רשימה של אנשים טובים. היא תהיה מפלגה עצמאית אבל קורא לחיבורים כדי להגיע לעמדת הובלה. אותי מעניינת טובתה של המדינה”.

הוא  הוסיף: “אולי נתחבר לרשימה אחת שאיתה נרוץ. אני נערך למערך פוליטי שיאפשר לי להגיע לעמדת הובלה כדי להחזיר את המדינה למסילה”.

מפקד גל”צ לשעבר ירון דקל הגיב לדבריו של יעלון בתוכנית בהגשתו בתחנה הצבאית: “אני לא מכיר למה התכוון יעלון כשאומר שנתניהו מנסה להשתלט על גל”צ. אני רק יכול להעריך שנתניהו רצה בתם הקדנציה למנות מפקד מטעמו. יעלון האריך את הכהונה, למרות רצונו של ראש הממשלה. נדמה לי שלכך הכוונה. לא נתקלתי בלחצים משמעותיים במהלך הקדנציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות