דקה אחר דקה, לעיני המצלמות: כך חצה אברה מנגיסטו את הגבול לעזה

בתוכנית 'עובדה' נחשף לראשונה סרטון בו נראה אברה מנגיסטו, המצוי בשבי ארגון הטרור חמאס, כשהוא עובר את הגבול לעזה • צפו ברגעים של חציית הגדר
חרדים 10
כ"א אדר התשע"ח / 08.03.2018 00:44

שלוש וחצי שנים חלפו מאז חצה אברה מנגיסטו את הגבול לרצועת עזה.

מאז, השאלה מה קרה שם באותו יום ואיך הצליח הצעיר הזה לחצות את הגדר נותרה פתוחה.

התכנית ‘עובדה’, ששודרה הערב בקשת 12, יצאה בעקבות העדויות שהושתקו, ובעקבות חייל אחד, שהיה שם בשטח ברגעי הדרמה, וכעת פותח הכל.

ב-7 בספטמבר 2014 קלטו מצלמות התצפית של צה”ל אדם שצועד על קו החוף של אשקלון דרומה, לכיוון גדר הגבול עם עזה. במשך דקות ארוכות המצלמות ממוקדות בו כשהוא צועד במהירות, ותרמיל קטן על גבו.

אברה מתועד כשהוא צועד קרוב לגדר, נבוך, מחפש כיצד לחצות אותה.

זמן קצר אחר כך רואים במצלמות בבירור כיצד הוא מטפס על גדר התיל הקוצנית, מתפתל ונשרט, ואז יורד על אדמת רצועת עזה.

התכנית ‘עובדה’ ליוותה במשך חודשים את משפחת מנגיסטו במאבקה להשבת בנה, וגם שמעה מהם על אברה, ובעיקר על רגע המשבר בחייו – מותו של אחיו, מיכאל.

עכשיו, עוטפים את המשפחה קבוצה גדולה של פעילים. רבים מהם מלווים את המשפחה עוד מראשית הדרך, ונאבקים יום יום למען השבתו של אברה, פועלים ברחבי הארץ ומקיימים הפגנות ופעולות להעלאת המודעות למצבו.

כעת חוברים למאבק גם קבוצות נוספות: בחודשים האחרונים מלווים את המשפחה והפעילים “החברים של רון ארד”: קבוצה של בני המחזור של רון, שהתגבשו לקבוצה שפעלה למען השבתו של הנווט השבוי, ועכשיו חברו לפעילים למען אברה מנגיסטו.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה ל’עובדה’:

התרחיש המרכזי אליו מוכוונים הלוחמים הוא לסיכול ניסיונות חדירה של מחבלים לשטח ישראל. קיים נוהל מבצעי למקרה של חצייה לעבר רצועת עזה, הכולל ירי באוויר וקריאה בניסיון לעצור את האדם החוצה. במקרה זה הגיע כוח צבאי למרחב מבצעי מאוים – בתקופה שלאחר “צוק איתן” – והפעיל את הנוהל תוך דקות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אולי לא התכוון בכלל להכנס לעזה
    08/03/2018 02:29
    יחיאל
  1. אלא נמשך ללכת על קו החוף דרומה מאזשהו סיבה (אולי מיסטית)וכשראה גדר לפניו לא נתן ל”מכשול”לעצור אותו ודילג עליו בלי לחשוב שהו נכנס בעצם לעזה