נתניהו חשף הקלף: דורש התחייבות שממשיכים כולם יחד עד סוף 2019

בשיחה עם כתבים בטיסה לניו יורק - הציב נתניהו דרישה מפורשת בקולו: להביא הצעת חוק גיוס עם הסכמה רחבה ביותר, שתהיה מקובלת גם על היועץ המשפטי, לצד התחייבות מכל השותפים לקואליציה להמשיך יחד עד סוף 2019 • המשמעות: כוונתו לכהן כראש ממשלה גם אם יוגש אישום
אריה ריבקינד
כ"א אדר התשע"ח / 08.03.2018 00:17

אחרי יותר משבועיים שהמשבר סביב חוק הגיוס מאיים לפרק את הממשלה – חשף היום (רביעי) בנימין נתניהו את הקלפים: בשיחה שקיים עם כתבים במהלך טיסתו מוושינגטון לניו יורק, הוא התייחס לראשונה בקולו למשבר ואמר כי הוא חותר להסכם שיחייב את השותפות הקואליציוניות להישאר יחד עד סוף נובמבר 2019.

ואם לא יתחייבו? הוא ילך לבחירות כבר עכשיו.

“אני מעוניין, כפי שרציתי תמיד, בתוכנית המקורית, להמשיך עם ממשלה יציבה עד סוף ימיה, בנובמבר 2019. אמרתי לשותפים הקואליציוניים. זה מה שאני מבקש עכשיו לעשות: להביא הצעת חוק עם הסכמה רחבה ביותר, שתהיה מקובלת על היועץ המשפטי, ושתעבור עם רוב יותר מהרגיל, אבל גם לקבל התחייבות מכל השותפים שממשיכים יחד עד סוף 2019”.

הוא הוסיף: “פתרון מלא מקובל עלי, אחרת צריך ללכת לבחירות. אני לא מעוניין בזה. אני מעוניין להמשיך עם ממשלה יציבה עד סוף ימיה בנובמבר 2019. עם רצון טוב אפשר להגיע לפתרון”.

נתניהו המשיך: “אני קורא לזה חורשת אקליפטוס. כמה מחבריי טיפסו על צמרות האקליפטוס. או שמגיעים להסכם עם פתרון רחב. יש פתרון – אם יש רצון טוב. צריך לרדת מהעץ”.

בכך ראש הממשלה מדבר לראשונה על בחירות ומאותת שהוא רציני. מבחינתו, הוא המרוויח העיקרי מהבחירות – והם ישלמו את המחיר, ולכן על כל חברי הקואליציה להצביע בעד חוק הגיוס וגם להתחייב שלא לפרוש עד 2019.

עמית סגל, פרשן חדשות 2, מציין כי העובדה שראש הממשלה נקב דווקא בתאריך הזה – נובמבר 2019, מסמנת ככל הנראה שהוא מתייחס גם לחקירות נגדו.

שכן, הסבירות הגבוהה היא שההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אם להגיש נגד נתניהו כתב אישום בחשדות המיוחסים לו, תינתן לפני שנת 2019, ודרישת ההתחייבות שראש הממשלה מבקש כבר כעת מהשותפים בקואליציה, ככל הנראה מעידה שהוא מצפה מהם לשמור על יציבות בקואליציה – גם אם יוגש נגדו כתב אישום.

ב’כאן’ דווח מגורמים בסביבת ראש הממשלה, כי נתניהו חושש שליברמן יפרק את הממשלה לאחר הפגרה, כשחוק הגיוס יאושר בשלוש קריאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות