לראשונה אחרי פטירת הרב אוירבך: מנהיגי ‘הפלג’ הורו להפגין על מעצר עריק

הפגנה ראשונה של ׳הפלג הירושלמי׳ בירושלים מאז פטירת הגר"ש אוירבך זצ"ל • העילה הפעם: מעצרו של תלמיד ישיבת 'קול תורה', המשתייך למשפחה מצמרת הפלג, שנעצר אמש כשנסע ברכב - והתגלה כעריק • ההפגנה תתקיים מחר בשעות הצהריים בירושלים
יוסף גרינבוים
כ' אדר התשע"ח / 07.03.2018 18:41

בעקבות מעצרו של מאיר בורדיאנסקי, תלמיד ישיבת קול תורה ונכדו של המשגיח הגאון רבי יצחק ירוחם בורדיאנסקי, הורו חברי ‘מועצת גדולי עולם התורה’ – הגוף שמונה לאחר פטירתו של מנהיג ‘הפלג הירושלמי’ – להמשיך בדרכו ו”להרעיש עולם ומלואו”.

הרבנים הורו כי “החובה כעת מוטלת על כל אחד ואחד לצאת ולהשתתף במחאות המוניות”.

לפי הודעת הוועדה להצלת עולם התורה, הפגנה מחאה המונית תתקיים מחר בשעות הצהריים בירושלים.

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר: “הציבור החרדי ימשיך בכל הכוח את המאבק חסר הפשרות של רבינו ראש הישיבה זצוק”ל נגד גזירת הגיוס. רבינו ראש הישיבה זצוק”ל הורה לנו להיאבק נגד הגזירה שהפילה ומפילה חללים רבים מעולם התורה אל זרועות השמד הרוחני של הצבא, ואנו נמשיך את דרכו במאבק עיקש וחסר פשרות”.

בורדיאנסקי נעצר אמש בפעילות שגרתית של משטרת מרחב מעלה אדומים, במהלכה בדקו השוטרים את זהות הנוסעים ברכב, ושמו עלה במסוף המשטרתי כדרוש למעצר, בעקבות סירובו להתייצב בלשכת הגיוס.

הוא הועבר למטה מחוז ש”י, ומשם הועבר על ידי המשטרה הצבאית לכלא ענתות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כולם רואים את האמת
    08/03/2018 15:56
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. להרעיש עולם ומלואו-כהוראת המועצת בני תורה. זו פסק ההלכה הברור שאין לסור ממנו שצריך להרעיש עולם ומלואו על גזירת גיוס השמד והזימה. החובה הברורה להשתתף במחאות. וזהו פסק ההלכה הברור שאין לסור ממנו עד ביאת גואל צדק בב”א.

    המוני בני היהדות החרדית מכל רחבי הארץ, צפוי להשתתף היום (חמישי) כ”א אדר החל מהשעה 4:30 אחה”צ במפגן מחאה חסר תקדים שטרם נראה כמותה “כנגד גזירת הגיוס וכנגד מה שלוקחים לכלא הצבאי את הבחורים מוסרי הנפש ובני העליה”.

    נקודת ההתחלה במחאות הינה ברחוב ירמיהו פינת רחוב המ”ג בירושלם (ליד בית יהב) ממש מול סנטר 1 ברחוב ירמיהו בירושלם עיה”ק. ההפגנה של היום חשובה ביותר, וחובה גמורה על כל מי שיכול להשתתף.

    על קיום המחאה הורתה מועצת גדולי עולם התורה וכלשונו הזהב של הגאון הגדול הצדיק רבי עזריאל אויערבאך שליט”א, במכתבו אודות “החובה הברורה להשתתף במחאה”,

    וז”ל “שלאחר שכבר הורה זקן הלא הוא מרן ראש הישיבה אחי הגדול זצוקללה”ה, א”כ זהו פסק ההלכה הברור שאין לסור ממנו. וכפי שכבר קיבלו עליהם חשובי תלמידי החכמים גדולי מרביצי תורה והוראה שנתכנסו במועצת גדולי עולם התורה והיתה הכרעתם הברורה להמשיך בדרכו בכל הענינים וגם בענין זה שצריך להרעיש עולם ומלואו על דבר זה” עכ”ל הזהב.

    ומה שנוגע להפגנה היום כ”א אדר, הערך שלה עולה על הערך של כל ההפגנות שהיו עד עכשיו, כל אחד מבין שצוררנו ואויבנו מבחוץ ומבפנים, חושבים: נו, הראש ישיבה זצוק”ל עלה למרום, עכשיו הציבור יחלש או מקוים שהציבור יתפורר, וממילא חובה גמורה על הציבור להראות שהדברים הם לא כך”.

    “בס”ד אנחנו נמשיך!
    בס”ד אנחנו נמשיך!
    בס”ד אנחנו נמשיך!
    הראש ישיבה ז”ל עלה למרום, אבל ההוראות שלו נמצאות כאן!
    ואנחנו נמשיך בדרכו. ולכן ההפגנה של היום חשובה מעל ומעבר.
    וברור שכל מי שיכול, עליו להשתתף בהפגנה היום.”

    [היום כ”א אדר – יום הילולת האדמו”ר רבי אלימלך בן רבי אליעזר ליפמן מלִיזֶ’נְסְק זי”ע]
    יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ וכו’ שׁוֹמֵעַ קוֹל שַׁוְעַת עֲתִירוֹת וּמַאֲזִין לְקוֹל תְּפִלַּת עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל בְּרַחֲמִים, שֶׁתָּכִין לִבֵּנוּ וּתְכוֹנֵן מַחְשְׁבוֹתֵינוּ וּתְשַׁגֵּר תְּפִלָּתֵנוּ בְּפִינוּ וְתַקְשִׁיב אָזְנֶיךָ לִשְׁמֹעַ בְּקוֹל תְּפִלַּת עֲבָדֶיךָ הַמִּתְחַנְּנִים אֵלֶיךָ בְּקוֹל שַׁוְעָה וְרוּחַ נִשְׁבָּרָה. וכו’ וכו’ וכו’

    במעמד המחאה ישתתפו גדולי תורה.
    ומי רואה אותם יוצאים ואינו יוצא.