ממחר: דואר ישראל יחויב לציין את שם השולח על חבילות דואר רשום

אריה ריבקינד
|
כ' אדר התשע"ח / 07.03.2018 15:06
החוק, אותו יזם ח”כ אורי מקלב, נועד להגביר את השקיפות ולאפשר לכל אזרח להחליט האם הוא מעוניין להגיע לסניף הדואר ולא לבזבז את זמנו על חבילות שאין בהם צורך

החל ממחר: כל חברות המשלוחים והדואר יחויבו לציין את שם השולח על גבי דבר דואר רשום בישראל.

מטרת החוק, שאושר לפני כשנה ונכנס מחר לתוקף, בא להקל על הנמען המקבל את דבר הדואר לדעת מהי מידת הדחיפות של דברי הדואר הממתינים לו בסניף.

החוק, אותו יזם ח”כ אורי מקלב,  נועד להגביר את השקיפות ולאפשר לכל אזרח להחליט האם הוא מעוניין להגיע לסניף הדואר ולא לבזבז את זמנו על חבילות שאין בהם צורך.

 עד לתיקון זה, דואר ישראל לא חויב לציין בהודעה לנמען את שם השולח, זאת למרות שבעת מסירת דבר הדואר מחויב השולח למסור את שמו ומענו.

יוזם החוק ח”כ אורי מקלב אמר: “חוק מונע טרטור מיותר שאין כל צורך בו, כדי שהנמען יוכל לשקול את צעדיו בנוגע לאיסוף דבר הדואר, מן הראוי שתעמוד לו הזכות לדעת מי שלח לו את דבר הדואר והוא יחליט האם הוא יאסוף את דבר הדואר אם לאו. מה שקורה הוא שאנשים מקבלים הודעה על דבר דואר, עומדים שעה ארוכה בתור ולבסוף מקבלים מכתב שכלל הם לא חפצים בו”.

הצעת חוק זו באה אף לתקן את הפרצה הקיימת ב’חוק הספאם’ שאוסר על הפצת דבר פרסומת באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, פקס, הודעה אלקטרונית וכדומה, אך לא באמצעות דואר רשום. שכן, אם דברי הפרסומת לא ייאספו מבית הדואר, לאחר שהנמענים ראו כי דבר הדואר הרשום נשלח מגורם פרסומי, החברות המפרסמות יפסיקו לשלוח דברי פרסומת בדרך זו.