אחרי הביקורת: הגר”ד גרוסמן נסוג מפרשת המורה שברחה מאוסטרליה

רבה של מגדל העמק הודיע כי לא יתערב עוד בפרשת המנהלת החרדית החשודה בביצוע עבירות חמורות בתלמידות - שאוסטרליה מבקשת את הסגרתה • אחת הנפגעות: "נסיגתו היא הוכחה שביחד נוכל ליצור תרבות אחראית מבחינה מוסרית"
חיים טוויל
כ"ה אדר התשע"ח / 12.03.2018 14:20

רבה של מגדל העמק, הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן,  הודיע כי לא יתערב בפרשת המנהלת החרדית החשודה בביצוע עבירות חמורות בתלמידות – שנמלטה מאוסטרליה לישראל, ונעצרה לאחרונה בעקבות בקשת הסגרה שהוצאה נגדה על ידי ממשלת אוסטרליה.

בשבוע שעבר קומם עליו הגר”ד גרוסמן את הקורבנות, כמו גם רבים אחרים, לאחר שהתייצב בדיון בעניינה בבית המשפט המחוזי בירושלים – והציע שמות של שני מפקחים פוטנציאלים, שאינם בני משפחתה של המנהלת, שיפקחו עליה במהלך מעצר בית במוסדותיו.

“מטעמים השמורים עמו הגיע היום הרב גרוסמן לירושלים כדי לסייע במשפט של מלכה לייפר ולהציע הסדר לאישה שפגעה וביצעה מעשים חמורים בילדות חפות מפשע. הוא עמד שם מהצד של הפוגעת. את טובתה הוא בא לדרוש. במעשה זה פוגע הרב גרוסמן בכל אותן נפגעות ממעשים חמורים, שלא רק שהן לא מקבלות תמיכה מהקהילה, אלא רואות מול עיניהן הכלות איך רבנים נחשבים תומכים בפוגעים ופוגעות. במי שביצע מעשה חמור. במי שרמס ילדים וילדות קטנים”, כתבה אבייגיל קרלינסקי, מייסדת ארגון ‘לא תשתוק’.

אלא שהבוקר (שני) פרסמה אחת הנפגעות בדף הפייסבוק שלה את הצהרתו של הגר”ד גרוסמן – בה הוא חוזר בו:

“אתמול בלילה הודעתי לבתי המשפט שאני מושך לחלוטין את מעורבותי במקרה.. ואת המלצתי להעמיד אותה במעצר בית בפיקוח.

“במשך למעלה מחמישים שנה הקדשתי את עצמי לעזור לאלפי ילדים שננטשו, יתומים או כאלה שעברו התעללות, כמו גם אלה שחיים בשוליים הנשכחים של החברה הישראלית. בנוסף לכך, נכנסתי לבתי הכלא כדי לעזור לאלה שצריכים להגיע אליהם. המיקוד שלי והמיקוד ‘מגדל אור’ יהיו תמיד לעזור ולרפא את החברה הישראלית.

“לפעמים אני נקרא על ידי בתי המשפט והממשלה לפעול כמתווך חסר פניות כאשר אין חלופה אחרת. זה היה המקרה עם הבקשה האחרונה. במצבים קשים וטעונים אלה, נאלצתי למצוא איזון בין מטרות חיי למען מגדל אור וצרכיה של החברה הישראלית.

“אני רגיש מאוד לכאב ולמצוקה של ילדים ומבוגרים שמתעללים בהם, כפי שאני רואה זאת כל יום בעבודתי במגדל אור. מצער הוא שהמהומה הנוכחית העמידה בספק את המשימה והמסירות”.

הנפגעת הוסיפה וכתבה את תגובתה: “נסיגתו של הרב גרוסמן היא הוכחה שביחד נוכל ליצור תרבות אחראית מבחינה מוסרית. אנו שמחים שהוא הסיר את תמיכתו, אך חשים כי הכאב שגרם – לא הוזכר בהתנצלות. הרב גרוסמן יכול לעודד שינוי משמעותי בישראל. אנו מקדמים בברכה דיון איתו כיצד הוא יכול לעודד ולתמוך בקורבנות שהחליטו לדבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מוצדק לתקוף את הרב גרוסמן
    12/03/2018 15:41
    באמת...
  1. אני מבין את ה”נפגעות” ואת רצונן לנקום במי שפגע בהן (לכאורה…).
    הן לא יכולות לגייס את הרב לפעילותן. אין כל מקום לניהול עוד מערכה בנוסף לזו המתקיימת בבית המשפט!
    הרב לא תמך בנאשמת ולא הודה במקומה במיוחס לה. הוא רק ניסה לעזור לעצורה להימצא בחלופת מעצר כפי שהוא עשה בעשרות מקרים אחרים.
    הכנסת הרב כשחקן במאבק בין ה”נפגעות” לבין ה”פוגעת” , מהווה חריגה מכללי המשחק.
    אני חש שכל הזדהות שהיתה לי אליהן, נמוגה עם קריאת תגובתן.