דרעי: הציבור לא יסלח למי שיוביל את המדינה לבחירות מיותרות

יו"ר ש"ס על המשבר: "בשיחות האינטנסיביות שאני מקיים עם כל השותפות הקואליציוניות אני משוכנע שמשבר חוק הגיוס פתיר. אפשר לפתור אותו באופן מיידי" • ח"כ יעקב מרגי תקף את המהלכים של אגודת ישראל: "יש לנו ביקורת, כי כשאנחנו באים בשותפות, אנחנו מצפים שהם לא יפתיעו"
אריה ריבקינד
כ' אדר התשע"ח / 07.03.2018 14:22

יו”ר ש”ס, שר הפנים אריה דרעי, התייחס בצהרים (רביעי) למשבר חוק הגיוס ואמר כי אפשר לפתור אותו באופן מיידי.

“בשיחות האינטנסיביות שאני מקיים עם כל השותפות הקואליציוניות, אני משוכנע שמשבר חוק הגיוס פתיר”, אמר דרעי, “יתרה מכך: אפשר לפתור אותו באופן מיידי. הציבור לא יסלח למי שיוביל כעת את המדינה לבחירות מיותרות ויפרק את ממשלת הימין החברתית ביותר שכיהנה בישראל”.

עמיתו מש”ס, יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, ח”כ יעקב מרגי מתח בצהרים, בשיחה עם אסתי פרז ברשת ב’, ביקורת על ח”כ יעקב ליצמן: “יש לנו ביקורת, כי כשאנחנו באים בשותפות, אנחנו מצפים שהם לא יפתיעו”.

מוקדם יותר היום אמר יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני: “המשבר בנושא חוק הגיוס – פתיר לחלוטין. אין שום סיבה שלא ימצא פתרון, אין פה כל משבר עמוק שלא ניתן לסיימו. אך כפי הנראה מישהו לא מעוניין בכך”.

הוא הוסיף: “אנחנו מאמינים שלומדי תורה – כל מי ש’תורתו אומנתו’ צריכים דחייה, תמיד אמרנו את זה. בג”ץ פסל את זה. צריך להכין את זה, זה לוקח קצת זמן. להפוך את זה לבלתי פתיר זה לעשות צחוק. אני בעשר דקות פותר את הבעיה. אני לא יודע מי לא רוצה לפתור את זה. לא קיבלנו הצעה לפתרון המשבר, גם אריה דרעי לא קיבל כזו”.

שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס גם הוא למשבר חוק הגיוס ואמר: “ראשי כל המפלגות בממשלה מעוניינים למנוע היגררות למערכת בחירות שתבזבז מיליארדי שקלים לאזרחי ישראל, ולכן כולנו פועלים בתיאום כדי לקדם חוק שיאפשר חזרה למתווה הגיוס ההדרגתי של החרדים”.

הוא הוסיף: “אני מאוד אופטימי ומעריך שכבר בתחילת השבוע הבא נצליח לפתור את המשבר ולהמשיך בניהול אחראי של המדינה”.

אתמול צייץ השר דרעי: “‏סיימתי כעת עוד חקירה וכמו בכל הפעמים הקודמות, עניתי על כל השאלות שנשאלתי. הכל טוב ויהיה עוד יותר טוב בעזרת ה’. כעת אני מתפנה בכל הכוח לפעול לפתרון משבר חוק הגיוס ושמירת הקואליציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות