בנט: “בתחילת השבוע נצליח לפתור המשבר” • משה גפני: פתיר לחלוטין

יו"ר הבית היהודי: "ראשי כל המפלגות בקואליציה מעוניינים למנוע היגררות למערכת בחירות שתבזבז מיליארדי שקלים לאזרחי ישראל, ולכן כולנו פועלים בתיאום" • יו"ר דגל התורה: "המשבר בנושא חוק הגיוס - פתיר לחלוטין. אין שום סיבה שלא יימצא פתרון, אך כפי הנראה, מישהו לא מעוניין"
אריה ריבקינד
כ' אדר התשע"ח / 07.03.2018 10:44

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, התייחס הבוקר (רביעי) בוועדת הכספים למשבר הקואילציוני, וטען כי המשבר פתיר.

“המשבר בנושא חוק הגיוס – פתיר לחלוטין. אין שום סיבה שלא ימצא פתרון, אין פה כל משבר עמוק שלא ניתן לסיימו”, אמר גפני. “אך כפי הנראה מישהו לא מעוניין בכך”.

הוא הוסיף: “אנחנו מאמינים שלומדי תורה – כל מי ש’תורתו אומנתו’ צריכים דחייה, תמיד אמרנו את זה. בג”ץ פסל את זה. צריך להכין את זה, זה לוקח קצת זמן. להפוך את זה לבלתי פתיר זה לעשות צחוק. אני בעשר דקות פותר את הבעיה. אני לא יודע מי לא רוצה לפתור את זה. לא קיבלנו הצעה לפתרון המשבר, גם אריה דרעי לא קיבל כזו”.

שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס גם הוא למשבר חוק הגיוס ואמר: “ראשי כל המפלגות בממשלה מעוניינים למנוע היגררות למערכת בחירות שתבזבז מיליארדי שקלים לאזרחי ישראל, ולכן כולנו פועלים בתיאום כדי לקדם חוק שיאפשר חזרה למתווה הגיוס ההדרגתי של החרדים”.

הוא הוסיף: “אני מאוד אופטימי ומעריך שכבר בתחילת השבוע הבא נצליח לפתור את המשבר ולהמשיך בניהול אחראי של המדינה”.

בעיתון ‘יתד נאמן’ התפרסם הבוקר: “התחושה במפלגות החרדיות היא כי בליכוד לא ממש ממהרים למצוא פתרון ושיתוף הפעולה לא מתנהל כמו שצריך. במפלגת השלטון ובמפלגות האחרות מבינים שלא תהיה שום פשרה מצד החרדים בנושא הסדרת מעמד בני הישיבות בחוק, אך הם לא ממהרים להתוות פתרון מתאים למרות ההבנה כי המצב יוביל לפיזור הכנסת והליכה לבחירות מוקדמות”.

בעיתון הוסבר כי אדישות הליכוד נובעת מההבנה כי בחירות בעת הנוכחית עשויות להיטיב עמה. “המפלגה היחידה שלא חוששת מבחירות היא הליכוד, לה צופים הסקרים עליה משמעותית מאוד למרות כל חקירות נתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות