נתניהו: “פתרון ארוך טווח או בחירות” • ליצמן: הוא רוצה בחירות

ראש הממשלה הציב אולטימטום לכל סיעות הקואליציה: פתרון למשבר חוק הגיוס שיאפשר המשך הכהונה עד 2019 - או שנלך לבחירות • ליצמן: לא רוצה בחירות, אך לא חושש. החוק חייב לעבור לפני התקציב • ב'דגל' מבקשים לקדם הצעת פשרה - ואומרים: שליצמן יצביע נגד. יש רוב גם בלעדיו
אריה ריבקינד
י"ט אדר התשע"ח / 06.03.2018 19:52

משבר חוק הגיוס: ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב הערב (שלישי) אולטימטום בפני השותפות הקואליציוניות: למצוא פתרון ארוך טווח לחוק הגיוס, שיאפשר את המשך כהונת הממשלה עד תום הקדנציה, ולא – ילכו לבחירות.

גורמים בפמליית ראש הממשלה אמרו: “ראש הממשלה לא רוצה פתרון מקומי וזמני למשבר הפוליטי, ושעוד חודש חודשיים הכל יחזור על עצמו”.

הם הדגישו: “לא נוכל לקבל פתרון בדמות פלסטר שיתפוצץ עוד חודש, אלא רק פתרון שיוסכם על כולם בתיאום עם היועץ המשפטי”.

הגורמים הוסיפו: “באופן אמיתי אנחנו לא רוצים בחירות. למרות הסקרים המחמיאים, ראש הממשלה זוכר איך נכנסים לבחירות אבל לא יודע איך יוצאים מהן”.

לפי חדשות 2, המקורבים לראש הממשלה מסרו כי השותפות הקואליציוניות “נמצאות בחורשת האקליפטוס, כל אחד על העץ שלו” – והחוליה הבעייתית היא אביגדור ליברמן.

בסביבת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיבו הערב לפרסומים השונים: “אין כל תיאום עם ראש הממשלה על בחירות. ליצמן הביע היום הערכתו כי ראש הממשלה רוצה בחירות – לאור העובדה שהוא אינו מתאמץ מספיק לסיים את המשבר”.

מקורבי ליצמן הוסיפו: “הליכוד אינו מציג מתווה לפתרון. לו ראש הממשלה היה רוצה היה פועל לכך יותר”.

הגורמים הוסיפו: “ליצמן אינו רוצה בחירות, אך לא יחשוש מהליכה לבחירות – אם לא יעבור חוק גיוס מתוקן לפני אישור התקציב, כפי הוראת מועצת גדולי התורה”.

לפי דיווח ב’כאן’, חברי הכנסת מהסיעות החרדיות עוסקים בניסוח הצעת חוק עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר. עם זאת, גורם בכיר בקואליציה אומר כי גם אם תנוסח הצעת חוק, עדיין אין עליה הסכמות עם משה כחלון ואביגדור ליברמן.

המתווה של דגל התורה

חברי הכסת של ‘דגל התורה’ היו אמורים להתייעץ הערב עם הגרי”ג אדלשטיין והגר”ח קנייבסקי כיצד עליהם לנהוג במשבר הגיוס – אולם ההתייעצות נדחתה למועד לא ידוע, בשל חולשתו של הגרי”ג.

ביהדות התורה הסיעות חלוקות  בעניין הפתרון למשבר. מקורות בדגל התורה אמרו להארץ, כי יקדמו את הצעת הפשרה שלהם ויצביעו בעד התקציב, גם ללא הסכמתו של ליצמן,שממשך להתעקש על שלוש קריאות מלאות בטרם אישור התקציב.

המתווה של דגל התורה לפתרון המשבר שונה משל אגו”י: אישור חוק הגיוס בקריאה טרומית עד לפסח, בד בבד עם ההצבעה על התקציב, דיונים בפגרה מיד לאחר הפסח, ואישור החוק בחודש הראשון של מושב הקיץ של הכנסת.

מקורות בדגל התורה אמרו להארץ: “אנחנו נשמעים רק להוראת הרבנים שלנו ולא להוראת האדמו”ר מגור. שליצמן יצביע נגד התקציב. יש רוב גם בלעדיו”.

מוקדם יותר היון החריף שר האוצר משה כחלון את איומיו ואמר: “אם התקציב לא יעבור עד לפני פסח, אמליץ לחבריי לפרוש מהממשלה. עם ישראל יישב לסדר עם תקציב או ללא שר אוצר”.

על כך הגיב גפני: “אז יהיה ליל סדר בלי שר אוצר”.

השר אריה דרעי צייץ אחר הצהרים, בתום עוד חקירה במשטרה: “כעת אני מתפנה בכל הכוח לפעול לפתרון משבר חוק הגיוס ושמירת הקואליציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות