שריר של גפני: מקדם את ההסדרים אבל מקפיא הצבעות על התקציב

יו"ר ועדת הכספים הנחה להביא את חוק ההסדרים לאישור הועדה ביום חמישי הקרוב המשמעות: לא רוצה להיכנס ללחץ של לוח זמנים - במידה ויימצא פיתרון לחוק הגיוס • פגישת התייעצות של ח"כי דגל עם הגרי"ג והגר"ח בוטלה
אריה ריבקינד
י"ט אדר התשע"ח / 06.03.2018 18:17

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני הנחה אחר הצהרים (שלישי) להביא את חוק ההסדרים לאישור הועדה ביום חמישי הקרוב,  זאת על אף שטרם הושגה הסכמה במשבר על חוק הגיוס.

במקביל הורה גפני שלא לקדם בשלב זה  את חוק התקציב.

הרקע להנחיה הוא דרישת המפלגות החרדיות להתנות את אישור התקציב בחקיקת חוק גיוס.

משמעות המהלך של גפני היא שהוא מעוניין לקדם את אישור חוק ההסדרים בטרם ייכנס ללחץ של לוח זמנים: הכנסת תצא ביום חמישי הבא לפגרת הפסח. אם הוועדה תאשר ביום חמישי את חוק ההסדרים, ניתן יהיה להתחיל לדון בו במליאת הכנסת ביום שני או שלישי,  בתנאי שעד למועד זה יימצא פיתרון ל’חוק הגיוס’.אם תושג הסכמה כזו, תוכל ועדת הכספים בתחילת השבוע להצביע ולאשר את חוק התקציב, כך שגם אותו ניתן יהיה להעלות להצבעה בקריאה שנייה ושלישית עד סוף השבוע הבא.

בתוך כך, חברי הכסת של ‘דגל התורה’ היו אמורים להיכנס הערב להתייעצות עם הגרי”ג אדלשטיין והגר”ח קנייבסקי כיצד עליהם לנהוג סביב משבר הגיוס – אולם ההתייעצות נדחתה למועד לא ידוע, בשל חולשתו של הגרי”ג.

לח”כי ‘דגל’, כמו ליו”ר ש”ס אריה דרעי ברור כבר כי חוק הגיוס לא יעבור בשלוש קריאות במושב החורף. השאלה העומדת בפניהם כעת היא: האם לקבל את נוסחאות הפשרה – אישור חוק הגיוס ללא חוק יסוד לימוד תורה בקריאה טרומית או להסתפק בוועדת השרים או כל הבטחה אחרת שעשויה להינתן על ידי ראש הממשלה.

מוקדם יותר החריף שר האוצר משה כחלון את איומיו ואמר: “אם התקציב לא יעבור עד לפני פסח, אמליץ לחבריי לפרוש מהממשלה. עם ישראל יישב לסדר עם תקציב או ללא שר אוצר”.

על כך הגיב גפני: “אז יהיה ליל סדר בלי שר אוצר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות