מסיבת פורים שמטלטלת את החסידים: רקדנית לא צנועה

בעלי עסקים ופעילי רשת ארגנו מסיבת "פורים בארמון הפרסי" לקהילת קראון הייטס שהזכירה את מסיבת אחשוורוש: ערבוב, ואפילו רקדנית בלתי צנועה • בעלי המסעדה: "לא היה לנו מושג שהמסיבה תידרדר לכזה שפל" • הזעם אילץ גם את מערכת הכשרות לחשב מסלול מחדש
אליעזר היון
י"ט אדר התשע"ח / 06.03.2018 15:17

וכדי ביזיון וקצף: מסיבת פורים שאורגנה עבור חברי קהילת שכונת קראון הייטס הזכירה את המסיבה שאירח המלך אחשוורוש – מלאת ערבוב, אוכל כשר, מוסיקה חיה ואפילו רקדנית שאינה צנועה.

הזעם והזעזוע מהאירוע, שכלל מופעים בלתי צנועים באופן מחפיר, אילצו גם את מערכת הכשרות שמעניקה הכשר למסעדה בה נערכה המסיבה, לחשב מסלול מחדש לגבי המדיניות שלהם בכל הקשור למסיבות במקומות שהם מעניקים להם הכשר.

 המסיבה הגדולה, שהוכתרה בשם “ערב לילות ערב – פורים בארמון הפרסי” אורגנה על ידי מספר נשים בעלות עסקים של בגדים ועיצוב שיער בשכונה, לצד פעילים ברשתות חברתית, שקידמו את האירוע “שיעביר אותך מג’ונגל הבטון לארמונות ערב” – במסעדה כשרה ופופולרית במרכז ברוקלין.

אלא שהמסיבה בה הוגש אוכל כשר התנהלה בערבוביה של נשים וגברים, כולם מעל לגיל 21, רווקים ונשואים, וכללה גם דוכן של ‘קעקועי חינה זמניים’, טרקלין למעשני נרגילה, והופעה של רקדנית שאינה צנועה.

“מול הרקדנית עמדו גברים חרדים מזוקנים וצפו בה”, דיווח אתר collive שחשף את הסיפור. “תמונות שעלו ברשת החברתית תיעדו ריקודים מעורבים.

“זה היה אירוני כל כך”, ציין האתר, “לקיים אירוע כזה בפורים. כשהיהודים היו במסיבה אצל אחשוורוש, גם אז האוכל היה כשר גלאט…”

“לא יכולתי להאמין למראה עיני”, אמרה אחת הנוכחות שביקשה להישאר בעילום-שם. “החברים שלי הזמינו אותי בסך הכל למסיבת פורים עם אוכל טוב, אבל אז גיליתי שאני ניצבת בתוך סצינה זולה לחלוטין, פשוט קמתי ועזבתי את המקום”.

 על פי הדיווח, מארגני האירוע, שחזו את הזעם הצפוי, לא אפשרו להעלות תמונות מהמסיבה אלא באמצעות רשת ‘האינסטגרם’ – רשת חברתית בה נמחקים התמונות כעבור 24 שעות.

למרבה הפלא, כמעט כל הודעות הקידום של המסיבה ברשת החברתית הוסרו על ידי המארגנים.

הבעלים של אחד מהעסקים שארגנו את המסיבה, לא הגיבו לפניית כתבי האתר.

בעלי האולם בו נערכה המסיבה הפרועה, אנשים חרדים, מסרו את הודעה הבאה: “החלטנו להשכיר את האולם שברשותנו, אולם לא היה לנו כל מושג כי הוא יוביל למסיבה מזעזעת מן הסוג הזה. ברגע שהצוות שלנו ראה לאן הדברים מתדרדרים הפסקנו אותם. לעולם לא היינו עושים משהו העלול לגרום לבושה מן הסוג הזה, הן לעסק שלנו והן לקהילה החרדית בעיר.

“האירוע הזה גרם לנו נזק רב ואנו לא נרשה שמשהו מן הסוג הזה ישנה. אנו מתנצלים בפני האנשים שנפגעו מכך. זה אינו דרך חיינו, וכאמור לא נאפשר שהדבר ישנה. אנו נתרום את כל ההכנסות שהגיעו מן האירוע הזה לצדקה, שכן אין לנו כל רצון לקחת חלק בו”.

בהצהרה של רשת הכשרות OK נאמר: “כשאנחנו מאשרים את מפעלי שירותי המזון אנו מתווים הנחיות ספציפיות שיש לקיים, לא רק למזון אלא גם לאווירה כשרה. לצערנו, למדנו שהנחיותינו לא נעשו באירוע זה. בהמשך נסקור את המדיניות וההנחיות שלנו ונערוך את ההתאמות הנדרשות כדי להבטיח שאנו יכולים לאכוף את הסטנדרטים שלנו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שם המסעדה
    06/03/2018 17:02
    מייקל
  1. איזה מסעדה?

  2. ארמון הפרסי
    06/03/2018 18:20
    נתנאל
  3. אני הייתי שם. וכל מה שכתבתם הוא נפח בילתי יאמן

  4. חוצפה שאתם יוצאים נגד
    07/03/2018 13:32
    אבי
  5. במודעות ניתן לראות שהאירוע היה מטעם בית חב”ד