כחלון: “ליל הסדר עם תקציב – או בלי שר אוצר” • גפני: בלי שר I צפו

על רקע משבר חוק הגיוס מחריף שר האוצר את הטון: "הוויכוח על הגיוס - פוליטי. אין קשר בין הגיוס לתקציב המדינה. אני קורא לחבריי - תתעשתו. אם התקציב לא יעבור עד לפני פסח אמליץ לחבריי לפרוש" • משה גפני: "אז יהיה ליל סדר בלי שר אוצר. לא יהיה תקציב. לא יהיה! לא יהיה!"
אריה ריבקינד
י"ט אדר התשע"ח / 06.03.2018 11:46

ראשי סיעות הקואליציה ממשיכים לשגר מסרים קשים בתקשורת – על רקע משבר חוק הגיוס: שר האוצר משה כחלון החריף היום (שלישי) את האולטימטום שלו, כשאיים במסיבת עיתונאים של משרד הכלכלה ומכון התקנים,  כי אם תקציב המדינה לשנת 2019 לא יאושר עד ליל הסדר, הוא מתכוון לפרוש מתפקידו כשר האוצר ולהביא לפרישת מפלגתו מהקואליציה.

השר אמר: “לא אוכל לתפקד ולהמשיך לכהן כשר אוצר אם התקציב לא יעבור עד סוף המושב”.

כחלון הוסיף: “אם נעצור את אישור התקציב אנחנו פוגעים באוכלוסיות גדולות של קשישים ומשפחות שלא צריכות להיות חלק מהוויכוח”. הוא הדגיש: “הוויכוח על הגיוס – פוליטי”.

לדבריו, “אין קשר בין הגיוס לתקציב המדינה. אני קורא לחבריי – תתעשתו. אם התקציב לא יעבור עד לפני פסח אמליץ לחבריי לפרוש מהממשלה. עם ישראל יישב לסדר עם תקציב או ללא שר אוצר” .

יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, הגיב על הדברים בזעם במהלך דיון ועדת הכספים שבראשה הוא עומד: “אז יהיה ליל סדר בלי שר אוצר. אם תקבע ישיבה ביום ראשון לאישור החוק – לא יהיה תקציב. לא יהיה! לא יהיה! אל תעלו את זה על דל דעתכם”.

ח”כ תמר זנדברג ממרצ קראה לשר האוצר לפרוש מהממשלה: “כחלון נתלה כרגע בתקציב 2019, תקציב שלא יהיה רלוונטי עוד רגע. ואני אומרת לו באופן מפורש – אל תאיים, תפרוש. הממשלה הזאת איבדה תוקף מוסרי וכל יום שכחלון שומר על הממשלה הזאת, הוא שומר ראש של עיר מקלט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות